El a arătat că a fost trimisă Comisiei Europene, la 28 noiembrie, data limită, dovezile îndeplinirii jaloanelor suspendate din luna martie, respectiv cel al pensiilor speciale, selectării conducerii AMEPIP și numirilor noilor conduceri în companiile din domeniul energetic.
”Au fost o serie întreagă de numiri, cu câteva excepții, unde din rațiune de procedură sau neprezentare sau invalidare, la Hidroelectrica două poziții, CE Oltenia, două poziții, Eurotest, un membru în bord, Oil Terminal, un membru în bord, restul toate au finalizat procedurile de numire în termenul din regulament”, a spus acum ministrul.
Ministrul Pîslaru spune că se așteaptă la o penalizare marginală, dat fiind că jalonul a vizat peste 30 de numiri, dar nu a putut estima la cât se va ridica această penalizare.
”Având în vedere că discutăm de zeci de numiri, evident poziția noastră este că este o penalizare mai degrabă marginală, la care ne putem aștepta”, a spus Pîslaru, care a adăugat că suma se va calcula raportat la numărul total de numiri efectuate.
”Există o metodologie de calculare pro rata, pe număr total de poziții, având în vedere că erau vreo 30 și ceva de poziții în total. Există un calcul, n-aș vrea însă să intrăm în calcule, convenția pe care, cred că este de bun simț să o avem cu Comisia Europeană, este că până când nu se fac calculele de către Comisie, nu are sens să speculăm acest lucru. Ceea ce v-am spus însă că este o îndeplinire marginală, este corectă. Adică dacă faceți un mic raport, veți vedea faptul că ar fi un procent foarte, foarte mare din jalon care este îndeplinit”, a susținut ministrul Pîslaru.
În contextul în care selectarea unor noi conduceri a eșuat și în cazul Companiei Naționale de Administrare a Infrastucturii Rutiere (CNAIR) și Companiei Națională de Investiții Rutiere (CNIR), a anunțat Guvernul, ministrul Pîslaru a declarat că nu se vor pierde bani din împrumut pentru neselectarea acestora, importantă fiind stabilirea indicatorilor de performanță pentru noile conduceri.
”Cel de-al patrulea jalon se referea la selectarea și numirea membrilor consiliului de administrație în domeniul transportelor, la CNAIR, CNIR, CFR, Metrorex, CFR Călători. Discutăm de 19,8 milioane de euro de pe componenta de împrumut. Deci, de pe componenta de împrumut și aici avem vestea bună că am prezentat, așa cum era cerința, indicatorii de performanță pentru membrii Consiliului de Administrație a CNAIR, așa cum era o cerință explicită în scrisoarea de suspendare, dar procedurile de selecție sunt încă în desfășurare în condiții de transparență, n-au putut fi finalizate la timp”, a arătat ministrul.
Cu toate acestea, Pîslaru a arătat că mai degrabă acest jalon nu a fost îndeplinit, deși nu se vor pierde banii.
”Eu zic că nu, pentru că am avut o condiție în suspendare să prezentăm indicatorii de performanță pentru cei cinci membri al Consiliului de Administrație, pe care am îndepărnit-o. (...) Cred, într-adevăr, că pe acest jalon mai degrabă nu l-am făcut, decât l-am făcut, ca să vă răspund mai ferm, ne mai folosim cuvinte de tip marginal”, a arătat ministru, întrebat dacă se vor pierde bani fie și ”marginal”.
Aceasta va fi condusă de Anișoara Ulcelușe, unde tocmai a fost numită de premierul Bolojan, după ce a câștiga concursul de selecție a conducerii agenției. În funcțiile de vicepreședinți ai AMEPIP au fost numiți Bogdan-Codruț Stănescu și Oana-Mihaela Petrescu, fost CEO al Blue Air.














