Grupul maghiar MOL a înregistrat în primul trimestru al acestui an un volum record de vânzări de carburanți în benzinăriile din România pentru această perioadă a anului, cu aproximativ 1,75% superior recordului istoric precedent, înregistrat în primul trimestru al anului 2021, în pofida reducerii numărului de stații de la 255 la 250, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Comparativ cu vânzările de retail din primul trimestru al anului trecut, cele din perioada ianuarie-martie s-au majorat cu 8 mii tone sau aproape 5%, de la 165 mii tone la 173 mii tone. Vânzările de benzină au crescut cu 2 mii tone, la 39 mii tone, iar cele de motorină, cu 6 mii tone, la 134 mii tone.
Raportat la cel mai bun prim-trimestru din istorie, cel din 2021, vânzările de benzină ale grupului maghiar au crescut cu o mie tone, iar cele de motorină, cu 2 mii tone.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție - Morad preia de la Ciurtin mai multe branduri, precum „Capricii și Delicii”, „Rodna”, și „Meniu"Rezultatul este surprinzător, cu atât mai mult cu cât, sezonier, primul trimestru al fiecărui an este cu cele mai scăzute vânzări (cu excepția anului 2020, când carantinarea economiilor a condus la prăbușire cererii în trimestrul al doilea).
În plus, în 2022, MOL a avut cele mai reduse vânzări de carburanți din ultimii ani în România, cu excepția celui pandemic, în pofida creșterii numărului de stații operate și a majorării cererii interne.
Vânzările de motorină ale grupului maghiar au scăzut în 2022 cu 30 mii tone sau 5%, la 562 mii tone, iar cele de benzină, cu 11 mii tone sau 6,2%, la 166 mii tone comparativ cu anul precedent, în care înregistrase un volum record al vânzărilor în România. În 2021, grupul MOL și-a crescut vânzările de benzină cu 17,2%, iar pe cele de motorină, cu 13,6% față de cele din 2020, ajungând la un volum de 177 mii tone de benzină, respectiv 592 mii tone motorină.
Vânzările de retail (din benzinării) ale liderului pieței, OMV Petrom, au scăzut, în schimb, în perioada ianuarie-martie cu 3%, “având în vedere efectul de bază ridicat din primul trimestru al anului trecut, de la începutul conflictului din Ucraina”.
CITEȘTE ȘI Isărescu: Unele scăderi ale prețurilor alimentelor vor apărea. În 1976, intrai în SUA la un restaurant McDonalds cu un dolar și după ce-ți luai un BigMac, un suc și o plăcintă cu cireșe, mai rămâneai cu 20-30 de cențiOMV Petrom estimează că cererea de produse petroliere în comerțul cu amănuntul se preconizează a fi ușor peste cea din 2022.
Grupul MOL a înregistrat un rezultat operațional de 714 milioane de dolari în primul trimestru al acestui an, în pofida efectului negativ al reglementărilor și al scăderii prețului petrolului și al gazelor. Cererea de carburanți auto a scăzut cu 14% în Ungaria de la an la an în primul trimestru, deoarece plafonarea prețurilor a stimulat consumul în primul trimestru al anului trecut, în timp ce cererea a crescut ușor în Slovacia cu 3% și în Croația cu 1%.
“La un an după începerea războiului din Ucraina, un lucru este cert: consecințele economice sunt în continuare resimțite și transformă peisajul energetic european”, susține președintele grupului MOL, Zsolt Hernádi.