Fostul ministru al Energiei, deputatul PNL Virgil Popescu, vrea reglementarea prețurilor curentului cu care sunt încărcate mașinile electrice la stațiile de profil, el arătând că în piață se practică prețuri și de peste 3 lei/kWh, în condițiile în care furnizorii uzuali licențiați trebuie să respecte plafoanele prevăzute de lege, situate mult mai jos.
″Fără băieți deștepți: ”generația mașini electrice”!! Iar pentru asta este nevoie de modificări legislative, pe care le voi face în următoarea sesiune parlamentară. De unde revolta mea? În condițiile în care prețul în România este plafonat la 1 leu per KWh, cum poți vinde energia electrică prin stații de încărcare auto de peste 3 ori mai scump??! Este nevoie de o modificare legislativă urgentă așa fel cei care vând energia electrică prin stații de încărcare auto să aibă o procedură foarte simplă de licențiere!
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dar până atunci sper că cei de la ANPC și Consiliul Concurenței vor face o verificare! Oare nu este speculă și poziție de monopol pentru că piața nu este complet deschisă?
Fără băieți deștepți în această piață de EV chargere! Îmi doresc să încurajăm utilizarea mașinilor electrice, pentru o amprentă redusă de carbon!″, a declarat Popescu.
Legislația în vigoare prevede că prețul final maxim pe care furnizorii de energie electrică îl pot percepe de la clienți este de 1,3 lei/kWh.
Companiile care operează stații de încărcare a mașinilor electrice nu au însă statut de furnizori de energie și, în consecință, nu sunt obligate să respecte aceste plafoane. De asemenea, legea nu le obligă în prezent să obțină licențe de furnizori de electricitate.
Sursă: pagina de Facebook a fostului ministru al Energiei, Virgil Popescu
În mai, la Maratonul Energiei de la Profit News TV, Corina Murafa, expert în politici energetice, lector în cadrul ASE și membru în Consiliul Economic și Social, a afirmat că Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) trebuie să stabilească o serie de reglementări în privința serviciilor de încărcare a mașinilor electrice, cu standarde de calitate pe care să le respecte furnizorii și sancțiuni pentru încălcarea lor.
"Nu există nicio reglementare a calității serviciilor oferite de acești furnizori. Ieri, de exemplu, în parcarea de la Universitate, din București, am încercat să-mi încarc mașina - nu scria nicăieri că stațiile nu sunt disponibile. Abia după ce intrai în parcare constatai că toate cele 4 stații nu funcționează. Asta mi se pare o mare problemă în momentul de față și după părerea mea reglementatorul din domeniul energiei ar trebui să se aplece și asupra calității acestor servicii. Fiecare furnizor are o aplicație proprie și trebuie să descarci în telefon 25 de aplicații. Este extrem de complicat și descurajează foarte mulți șoferi care poate ar vrea să treacă pe o mașini electrică și și-ar putea permite", a spus Murafa.