Cea mai mare companie de utilități din Italia, Enel, prezentă și pe piața din România, intenționează să-și intensifice activitatea pe piețele mature de energie, inclusiv în Statele Unite, pregătindu-se pentru momentul în care aparatele de uz casnic vor fi conectate la Internet.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
În planul său de afaceri pe perioada 2018-2020, grupul Enel a alocat 80% din bugetul de dezvoltare către activitățile din Italia, Peninsula Iberică și America Centrală și de Nord, reducându-și în același timp investițiile din America de Sud, pe care o consideră o regiune caracterizată de riscuri.
O mare parte din cele 17 miliarde de euro pe care Enel intenționează să le cheltuiască în următorii doi ani pe piețele mature vor avea ca destinație infrastructura și energia regenerabilă. Enel se va concentra pe instalarea de contoare inteligente, pentru a profita de revoluția conectării online a aparatelor electrocasnice, precum frigiderele sau mașinile de spălat rufe.
CITEȘTE ȘI Vântul i-a forțat pe producătorii germani să plătească clienții pentru a le consuma energia. În România, luni noapte, un MWh costa doar 9,2 leiE-Distribuție, compania de distribuție de energie electrică a Enel din România, a anunțat în luna mai că va instala în 2017 peste 150.000 de contoare inteligente în regiunile în care activează în România – Muntenia Sud, Dobrogea și Banat, ca urmare a aprobării de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a celui de-al treilea proiect pilot de instalare a contoarelor inteligente. Acest proiect, precum și cele anterioare în baza cărora au fost deja instalate 140.000 de contoare inteligente, sunt parte a strategiei Enel pe termen mediu de a instala contoare inteligente pentru întreaga bază de 2.8 milioane de clienți din România.
Ca și celelalte companii de utilități din Europa, Enel încearcă să-și redefinească business-ul pentru a compensa marjele de profit în scădere ale activităților sale tradiționale prin oferirea de noi servicii inovatoare clienților vechi și atragerea de clienți noi.
Avansul luat de energia regenerabilă și scăderea producției de energie termică tradițională în regim centralizat au determinat companiile energetice di ce în ce mai mult investească mai mult în tehnologia digitală și sisteme de stocare, susține Reuters.
Astfel de investiții conduc la o majorare a randamentelor, a veniturilor și implicit la acordarea de dividende mai ridicate.
CITEȘTE ȘI Transgaz: Importurile de gaze la iarnă vor crește cu 30% față de anul trecut, întrucât stocurile sunt mici"Putem valorifica tendințele urbanizării și electrificării cererii ... pentru a profita de oportunitățile prezentate de redefinirea majoră a întregului sector energetic", a declarat, CEO-ul Enel, Francesco Starace.
ENEL, cea mai mare companie de utilități din Europa, după numărul de clienți, a anunțat că va vinde în următorii trei ani active în valoare de 3,2 miliarde de euro, în special active din domeniul generării de energie termică.
În 2014, Enel a anunțat că intenționează să-și vândă activitățile de distribuție și furnizare de energie electrică din România, proces nematerializat însă în urma eșecului negocierilor cu mai mulți potențiali cumpărători. Enel pare a-și fi schimbat viziunea, dovadă fiind investițiile făcute în ultima perioadă, inclusiv în instalarea de contoare inteligente, dar și plata către guvernul României a unei sume de 400 de milioane de euro pentru pachetul de 13,75% pe care compania italiană era obligată să-l achiziționeze potrivit contractului de privatizare, în urma deciziei din februarie a Curții de Arbitraj de la Paris.