Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, totodată cu cele mai mici costuri de producție, având cea mai avantajoasă ofertă de furnizare pentru gospodăriile populației de pe piață, cu preț final de numai 0,66 lei/kWh pentru București, care și-a lansat luna trecută mult-așteptata platformă online de contractare pentru clienții casnici, vrea acum să externalizeze activitatea de trimitere de facturi de consum prin poștă și e-mail clienților casnici, relevă date analizate de Profit.ro.
Astfel, Hidroelectrica a lansat o procedură de achiziție publică de "servicii de generare, tipărire, împlicuire și distribuție poștală sau electronică a facturilor", vizând încheierea unui contract pe 1 an, evaluat la circa 120.000 lei plus TVA.
Activitatea de furnizare de energie către clienți casnici a Hidroelectrica este încă departe de a fi optimă, atât pe partea de contractare, cât și în ceea ce privește facturarea, potrivit multor persoane fizice care au intrat în relații comerciale cu compania sau au încercat să o facă. Încă există plângeri legate de faptul că facturile de consum sunt trimise în mod neregulat, cu mari întârzieri, dar și de dificultatea cu care Hidroelectrica gestionează procedurile prin care potențialii clienți noi sunt transferați de la furnizorii lor curenți, la care vor să renunțe, aceștia fiind preluați cu întârziere.
Compania estimează pentru 2022 un volum mediu lunar de 2.500 de trimiteri de facturi.
Scumpirile galopante din ultimele luni și perspectiva expirării de la 1 aprilie a actualei scheme de plafonare a prețurilor și compensare a facturilor au făcut ca zeci de mii de români să încerce să se mute cu contractul de furnizare la "campionul" energetic național.
Aceleași scumpiri au făcut ca Fondul Proprietatea, care deține circa 20% din acțiunile celui mai mare producător de energie electrică din România, să-și revalueze recent din nou în creștere deținerea, cu peste 6%, de la 8,52 miliarde lei la finalul anului trecut la 9,04 miliarde lei la 31 ianuarie 2022. Prin extrapolare, asta ar însemna o majorare a valorii întregii companii cu 2,6 miliarde lei, de la 42,6 la 45,2 miliarde lei.