Conferința EU Funds Profit.ro & First Bank - Boloș, despre cardurile de energie: Sunt peste 5.000 de apeluri telefonice. Îndemnăm la calm și la răbdare

Conferința EU Funds Profit.ro & First Bank - Boloș, despre cardurile de energie: Sunt peste 5.000 de apeluri telefonice. Îndemnăm la calm și la răbdare
scris 14 feb 2023

Peste 5.000 de apeluri telefonice sunt recepționate zilnic la call center-ul pentru cardul de energie, a afirmat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, care a îndemnat la calm și la răbdare, dând asigurări că toți beneficiarii vor ajunge să le folosească la plata facturilor de energie.

„Sunt peste 5.000 de apeluri telefonice la care zilnic se răspunde în cadrul call center-ului. Deci, mobilizarea noastră este generală pentru ca să putem cu data de 20 februarie să începem această operare a plăților la facturile de energie. Banii sunt alocați în întregime pentru aceste plăți și urmează să transferăm banii către Compania Națională Poșta Română. Așadar, apelul nostru este de îndemn la calm și la răbdare pentru că toți beneficiarii noștri vor ajunge să poată să efectueze aceste plăți, fondurile fiind suficiente alocate cu această destinație”, a spus Marcel Boloș, la Conferința EU Funds Profit.ro & First Bank - Finanțăm relansarea economiei.

Urmărește-ne și pe Google News

Conferința a fost transmisă în direct șii la PROFIT NEWS TV

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
TABEL Prima scumpire a carburanților după 3 săptămâni de ieftiniri CITEȘTE ȘI TABEL Prima scumpire a carburanților după 3 săptămâni de ieftiniri

Întrebat de ce nu se pot face plăți online cu cardurile, în condițiile în care vorbim de digitalizare, ministrul a spus că nu sunt operaționalizate conturile de debit în cadrul mecanismului. El a declarat că forma de plată electronică permite ca pe baza cardului de energie, pe baza cartei de identitate și a facturii în format electronic să se poată face plăți online.

Șeful de la Proiecte Europene a precizat că trebuie verificate condițiile de accesare a banilor europeni, motiv pentru care cele trei documente fac obiectul verificărilor din partea Companiei Naționale Poșta Română și există un termen de 5 zile în care se trimite dovada serviciilor de mandat poștal prin poștă electronică către beneficiarii cardului de energie. Din acest motiv mecanismul de verificare impune o rigurozitate în folosire, fiind bani europeni la mijloc pentru care trebuie asigurată trasabilitatea, respectiv să se vadă care este beneficiarul banilor și ce plăți către furnizorii de energie face acesta cu banii europeni.

„Partenerii bancari puteau să fie implicați dacă sistemele informatice ale furnizorilor de energie erau foarte bine organizate. Sigur că aici discutăm de furnizorul de energie electrică și cel de gaze naturale, care știm că au sisteme informatice foarte bune, în schimb gândiți-vă la furnizorii de energie termică, la cei de material lemnos, la cei de gaz lichefiat pentru încălzirea locuințelor pentru ca să găsim o formă comună în care toate și toți furnizorii de energie să poată să fie accesați în cadrul mecanismului a trebuit să recurgem la forma aceasta de implicare a Poștei Române. Acesta a fost motivul pentru care am apelat la Poșta Română. Acesta este motivul pentru care Poșta Română având oficianții poștali, peste 10.000 de oficianți poștali implicați în sistem, ajunge în localitățile rurale până la ultimul beneficiar. Deci, dacă vreți, este un mecanism acoperitor cu ajutorul Poștei Române și în interesul beneficiarilor noștri….Eu cred că cei 11.000 de oficianți poștali sunt un argument solid pentru ca mecanismul să fie funcțional. Nu garantez că 100% totul va fi funcțional. Ar fi o utopie acest lucru, însă pot să vă garantez capacitatea noastră de răspuns la problemele care vor apărea și care este foarte importantă din perspectiva beneficiarilor ca să rezolvăm operativ orice problemă de blocaj apare în acest mecanism”, a explicat Boloș.

viewscnt
Afla mai multe despre
marcel boloș
carduri energie