„Pentru sezonul sărbătorilor de iarnă, cererea este într-un trend ușor crescător față de aceeași perioadă a anului trecut. Observăm un interes mai puternic pentru destinațiile turistice tradiționale de Crăciun din interiorul României, precum Cluj, Oradea sau Iași, dar și pentru orașe europene frecvent alese pentru city-break-uri, precum Paris, Praga sau Istanbul, ceea ce ne arată că pasagerii planifică vacanțele mai din timp și cu un nivel mai mare de încredere în rezervări comparativ cu anul trecut”, a precizat aceasta.
Cererea a crescut cu 20% pentru perioada Crăciunului și a Revelionului, avans susținut atât de încrederea mai mare a consumatorilor, cât și de interesul pentru vacanțe în destinații de iarnă sau în orașe europene cu oferte culturale și tematice de sezon.
„Preferințele pasagerilor indică o creștere a cererii cu aproximativ 20%, ceea ce reflectă atât încrederea crescută a clienților, cât și interesul pentru vacanțe petrecute atât în destinații de iarnă, cât și în orașe europene cu oferte culturale și de sărbătoare”, afirmă Diana Dima.
Pe rutele cele mai solicitate, gradul de ocupare se apropie deja de capacitatea maximă, în special pentru destinațiile externe populare în perioada sărbătorilor și pentru cursele către zone cu comunități mari de români.
„Pe rutele cele mai solicitate pentru sărbători, avem deja un grad de ocupare foarte ridicat, apropiindu-ne de capacitatea maximă pentru anumite zboruri, cum sunt cele către Dubai sau Abu Dhabi de Revelion, dar și rutele dinspre destinații cu diaspora semnificativă, precum Stockholm”, a explicat Chief Commercial Officer-ul AnimaWings, adăugând că, pentru a gestiona cererea ridicată, compania a ales în principal ajustarea capacității prin alocarea unor aeronave mai mari pe rutele cu cerere crescută.
„În principal am optat pentru modificarea aeronavelor și asignarea unora cu o capacitate mai mare pe rutele cu cerere crescută. Suplimentarea zborurilor în aviație nu este un proces ușor de realizat last minute, deoarece implică obținerea de sloturi orare, echipaje disponibile și aeronave suplimentare”, adaugă ea..

Printre rutele vedetă ale sezonului de iarnă se numără destinații precum Dubai, Kittilä – Laponia, Praga, Istanbul și Stockholm. În paralel, compania raportează creșteri semnificative ale cererii și pentru zborurile interne, între marile orașe din România.
„Înregistrăm creșteri semnificative ale cererii și biletelor achiziționate pe cursele domestice, între orașele României, precum București – Cluj, Timișoara sau Oradea”, a afirmat Diana Dima.
În ceea ce privește tarifele, ea afirmă că „în mod tipic, perioada sărbătorilor de iarnă este asociată cu o creștere naturală a prețurilor biletelor, reflectând cererea puternică pentru datele de călătorie din jurul Crăciunului și Revelionului”.
Totodată, sezonul actual se remarcă printr-un avans clar al rezervărilor realizate din timp, tendință care are un impact pozitiv asupra predictibilității veniturilor companiei.
„Pentru sezonul de iarnă actual observăm un trend clar de creștere a rezervărilor early-booking. Clienții par să planifice călătoriile de sărbători mai devreme decât în trecut, beneficiind astfel și de cele mai bune tarife.
Impactul asupra veniturilor estimate este pozitiv: rezervările efectuate din timp ne permit să reducem volatilitatea veniturilor și să ne asigurăm o bază solidă de încasări cu mult înainte de perioada de vârf, în timp ce rezervările last-minute rămân un factor secundar, dar important, pentru umplerea ultimelor locuri disponibile”, a declarat Diana Dima.
Pentru AnimaWings, adaugă ea, acest sezon de iarnă este „unul atipic, întrucât operăm pentru prima dată multe dintre rutele regulate din portofoliu, ceea ce face ca benchmark-urile istorice să fie limitate”.
„Din acest motiv, abordăm perioada cu prudență, dar și cu optimism. Ne concentrăm în principal pe consolidarea rutelor noi, creșterea gradului de ocupare și familiarizarea pasagerilor cu produsul AnimaWings. Performanța financiară este analizată mai degrabă prin prisma evoluției cererii, a ritmului rezervărilor și a stabilității operaționale, decât prin comparații directe cu sezoane anterioare”, precizează Diana Dima.
AnimaWings este o companie aeriană 100% românească, inaugurată în 2020 și parte a Memento Group, alături de touroperatorul Christian Tour, cu o echipă de profesioniști care oferă pasagerilor călătorii confortabile, în regim de curse regulate sau charter, implementând sisteme, proceduri și protocoale de siguranță la un standard excepțional.
Aflată în continuă expansiune, compania aeriană își va mări flota în acest an cu înca 2 avioane de tip Airbus A220-300, iar în următorul an cu încă 4 aeronave. Planul de extindere al flotei AnimaWings până la finele lui 2026 vizează un total de 12 aeronave.

















