Startup-ul românesc care a creat brandul Flow semnează cu Primăria Capitalei o înțelegere pentru a-și instala trotinetele electrice lângă 13 stații de metrou, înțelegere valabilă până la finele anului, cu posibilitate de prelungire în funcție de succesul proiectului. Într-o primă etapă vor fi folosite 640 de trotinete și 320 stații de încărcare, urmând să se ajungă la 640 de stații.
Acordul cu Primăria Capitalei va fi avizat de Consiliul General în perioada imediată. Brandul american Lime, evaluat la peste 10 miliarde dolari, a semnat deja un acord similar în București.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV După 12 ani, Adrian Sârbu a vândut, din nou, Prosport, la pachet cu brandul PromotorFirma care gestionează brandul Flow este coordonată, printre alții, de Iulian Pădurariu, cofondator și ex-CEO al Pony Car Sharing, și de Bogdan Enoiu, șeful BV McCann-Erikson, una dintre cele mai mari agenții de publicitate din România.
Pony Car Sharing este firma care a dezvoltat sistemul de car sharing în București și Cluj-Napoca.
Profit.ro a relatat recent că și un alt grup de antreprenori români, cu un fost manager Unicredit România, intră pe această piață, cu brandul Wolf-e.
De asemenea, startup-ul american Lime, evaluat în vara anului trecut la peste 10 miliarde de dolari, a intrat pe piața din România printr-un parteneriat cu Primăria București și cu o flotă de 1.000 trotinete electrice.
CITEȘTE ȘI Tranzacție discretă: Producătorul francez Lacoste vinde fabrica din Sibiu uneia dintre cele mai mari companii de textile și îmbrăcăminte din lumeIntrarea în România survine într-un context în care, în vara anului trecut, Lime a încheiat un parteneriat cu compania americană de ridesharing Uber, iar concurentul Uber în România, Taxify, a intrat în toamna anului trecut pe nișa de trotinete electrice.
Serviciile de închiriere de trotinete electrice sunt în expansiune puternică, în special în SUA. Cei mai importanți jucători sunt startup-urile Lime și Bird, doi unicorni cu una dintre cele mai rapide ascensiuni și evaluați la acest moment la peste 10 miliarde de dolari fiecare, trotinetele și bicicletele electrice fiind pe un trend puternic crescător al vânzărilor.