Mai multe probleme cu software-ul noului model VW ID.3 ar putea să întârzie livrările programate pentru acest an. Publicația germană Manager Magazin susține că aproape 20.000 de mașini au nevoie de o intervenție a programatorilor pentru a fi actualizate.
Tehnologiile noi par să genereze probleme constructorilor de automobile. O dezvăluire făcută de Manager Magazin, o publicație cu surse puternice în companiile auto germane, susține că modelul ID.3 se confruntă cu o problemă majoră de software, chiar după ce a intrat în producția de serie. Informația pe care o publică jurnaliștii germani arată că lipsesc unele părți ale softului mașinii, unul extrem de sofisticat, astfel că mașinile vor fi asamblate fără a avea instalată integral partea de software. Din acest motiv, mașinile vor fi stocate provizoriu, urmând ca la momentul la care software-ul va fi gata, să fie instalat de ateliere mobile de programare, înainte de a fi trimise clienților.
Producția de serie a lui Volkswagen ID.3 a început deja luna aceasta la Zwickau, în Germania, în prezența cancelarului Angela Merkel.
Publicația germană vorbește despre o problemă „masivă”, dat fiind numărul mare de vehicule afectate. Cel puțin 10.000 de vehicule vor avea nevoie de o instalare manuală a softului, iar alte mașini, care vor ridica volumul total la aproape 20.000 de unități, vor avea nevoie de o actualizare de asemenea, manuală. Abia din luna mai va fi disponibilă actualizarea OTA (over the air) pentru mașinile care vor fi fabricate până la acea dată.
Volkswagen ID.3 este primul model electric al companiei care folosește platforma modulară MEB, dezvoltată special pentru acest tip de vehicul. Partea de software este furnizată de mai mulți producători, însă Continental este cel mai important dintre aceștia. Potrivit companiei de componente, Continental produce, printre altele, softul care funcționează ca un server și contribuie la integrarea aplicațiilor și la actualizarea acestora prin conexiuni wireless. Potrivit celor de la Continental România „specialiști din mai multe locații din România au lucrat în echipe internaționale pentru dezvoltarea acestui produs. Ingineri din Sibiu, Iași și Timișoara au contribuit la realizarea și funcționarea serverului.”
Contactați de Profit.ro, reprezentanții Continental România nu au transmis detalii până la acest moment.
Helmut Matschi, membru al comitetului executiv din cadrul Continental și directorul diviziei Interior, declara în comunicatul de prezentare a serverului produs de Continetal pentru ID.3: „Mulțumită noii arhitecturi de server, vehiculele vor fi actualizate mai ușor și mai repede decât astăzi. Prin urmare, facem din mașină o parte integrantă a internetului lucrurilor, contribuind la funcționalitatea și confortul ridicat din vehicul”. De altfel, produsul este descris ca fiind revoluționar: „ICAS1 acoperă funcțiile de gateway anterioare, precum și funcții cuprinzătoare din domeniul unităților de control. De asemenea, coordonează actualizările over-the-air și controlează gestionarea încărcării bateriei” (Johann Hiebl, directorul departamentelor Body & Security și Infotainment & Connectivity de la Continental)
Nu există însă informații oficiale care să facă legătura între programele produse în România de Continental pentru modelul ID.3 și imposibilitatea de actualizare a softului de pe mașinile fabricate la Zwickau, dar, din toate descrierile, cele două par a avea legătură.
Volkswagen a fost nevoită să caute spații pentru a depozita cele aproximativ 20.000 de vehicule ce vor fi fabricate, scrie Manager Magazin.