Wizz Air se așteaptă să fie nevoită să reducă zborurile în această vară din cauza lipsei forței de muncă și a grevelor de pe aeroporturile europene, a declarat compania aeriană low-cost, provocând declinul acțiunilor sale cu aproximativ 5%, transmite Reuters.
Directorul general al Wizz Air, József Váradi, a declarat în iunie că operatorul aerian este încrezător că va reveni la productivitatea anterioară Covid-19 și că va ajunge la utilizarea deplină a aeronavelor sale în acest an, scrie News.ro.
Cu toate acestea, compania a declarat acum că se așteaptă să reducă utilizarea cu încă 5% pentru vară, pentru a atenua impactul ”perturbărilor externe în curs”.
După o problemă cauzată de varianta Omicron a coronavirusului, cererea de călătorii a revenit, companiile aeriene pariind pe călătoriile din vacanța de vară, în perioada iulie-septembrie, pentru a-și spori profitul.
Dar grevele și lipsa de personal forțează companiile aeriene să anuleze mii de zboruri și provoacă cozi lungi pe aeroporturile importante din Europa.
Companiile aeriene au majorat tarifele pentru a compensa costurile mai mari ale combustibilului, piloții și echipajele de cabină pledând pentru salarii mai mari din cauza inflației.
Compania aeriană scandinavă SAS a anulat sute de zboruri săptămâna trecută, după ce discuțiile cu piloții asupra unui nou contract colectiv s-au prăbușit.
Între timp, Marea Britanie a prezentat săptămâna trecută diverse planuri pentru industria aviației, inclusiv ajutor în recrutarea personalului, deoarece cel mai aglomerat aeroport al țării, Heathrow, a cerut companiilor aeriene să anuleze joi 30 de zboruri programate, din cauza numărului de pasageri, care depășea capacitatea aeroportului. H
Aeroportul Heathrow și-a cerut luni scuze pentru serviciile ”inacceptabile” din ultimele săptămâni și a semnalat că ar putea cere reducerea în continuare a numărului de zboruri.
Wizz Air, listată la Londra, care a raportat luni o pierdere operațională de 285 de milioane de euro (289 de milioane de dolari) în primul trimestru, a declarat că se așteaptă să revină la un profit ”material” în trimestrul actual. Compania a spus că factorul de încărcare, care măsoară cât de bine ocupă o companie aeriană locurile disponibile, a continuat să se îmbunătățească în iulie, până la peste 90%.