Planurile mărcii VW de restructurare a finanțelor, pentru a atinge un grad de profitabilitate mai ridicat nu reușesc să atingă ritmul propus. Cu un an înainte de termenul limită, compania are deja o restanță între 2 și 3 miliarde de euro.
Marca Volkswagen, cea mai importantă din portofoliul grupului cu același nume, are un plan foarte clar de revenire la un nivel de profitabilitate mai bun, după ce investițiile în electrificare au consumat resurse importante ale companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Bilanțul la jumătatea acestui an a adus un profit operațional de numai 2,3%, după o nouă scădere față de anul anterior, când era deja la un nivel redus, de 3,8%. Planul care prevede reduceri drastice ale costurilor se livește însă de situația nefavorabilă în care se află atât industria auto, cât și grupul VW în ansamblul lui.
Este vorba despre scăderi ale vânzărilor de mașini electrice și destule piețe regionale aflate în expectativă. După primele șase luni ale acestui an, brandul VW a avut o scădere a veniturilor de 1,8%, la un declin al vânzărilor de 0,3%, ceea ce înseamnă în primul rând prețuri mai mici. În același timp, scăderea profitului operațional cu 41,1% arată clar o ascensiune galopantă a costurilor, despre care compania spune că a fost cauzată de creșterile de salarii, provizioanele generate de unele contracte și de o creștere a costurilor de producției.
Vânzările modelelor electrice ale mărcii VW au, după primele șapte luni ale anului, scăderi pe linie, începând cu ID.3, care are cel mai mic declin (-17%), și terminând cu ID.4 (-32%) și ID.5 (-52%), situația care generează probleme reale pentru marcă din punct de vedere al perspectivelor pentru acest an.
Revenind la planul de reducere a costurilor, acesta prevedea un minus de 10 miliarde până în 2026, care să cuprindă toate zonele de cheltuieli posibile. Ca efect al acestui plan, au fost operate concedieri în zona de „gulere albe”, în special, dar și în zona de producție.
Compania a anunțat că a eliminat schimburile de noapte la toate unitățile de producție din Germania, în special la uzinele de mașini electrice, reducerea costurilor adminsitrative cu 20%, reducerea ciclurilor de dezvoltare a modelelor noi, reducerea timpilor de producție. În total, până la patru miliarde de euro trebuiau reduse până în acest an.
CITEȘTE ȘI FOTO MG lansează noul ZS HEV în România, simultan cu restul Europei. Prețul de start, mai mic decât Duster hibridInformațiile obținute de cotidianul Handelsblatt de la surse din companie arată însă că cel mult jumătate din sumă a fost economisită din măsurile aplicate până în prezent, ceea ce înseamnă că planul este în mare întârziere, într-un moment în care este nevoie de noi investiții pentru dezvoltarea de noi motorizări hibride pentru a răspunde cererii pieței.
Volkswagen și-a amânat deja o serie de lansări, din cauza întârzierilor în zona de software, dar și ca urmare a cererii tot mai slabe de automobile electrice. Proiectul Trinity a fost amânat până în 2029, iar noua generație Golf electric, ce ar urma să poarte numele ID.Golf a fost de asemenea amânată pentru același an.