Volkswagen a anunțat rezultatele detaliate ale anului 2021, care au adus o dublare a profitului și o creștere a marjei la 8%, menținându-și poziții de lider în Europa și China, în condițiile în care vânzările au scăzut masiv, pe fondul crizei de semiconductori. CEO-ul Herbert Diess avertizează că războiul ar putea modifica planurile companiei.
Grupul Volkswagen a revenit cu noi detalii privind performanțele financiare ale companiei pentru anul 2021, un an dificil care a adus o scădere a vânzărilor de 6,3%, volumul fiind de numai 8,6 milioane de autovehicule, un record negativ pentru ultimul deceniu. Compania a reușit în aceste condiții să facă un balet financiar remarcabil, dublându-și profitul și maximizându-și marja acestuia la un nivel aproape dublu față de anul anterior.
„Războiul din Ucraina este dramatic și cauzează tragedii umane și tulburări economice pe care le-am crezut depășite prin anii de multilateralism și diplomație”, a declarat Herbert Diess, CEO al grupului VW AG. „Volkswagen și-a dovedit reziliența de-a lungul ultimilor ani și va manageria și această criză. În același timp, ne vom menține concentrarea pe implementarea strategiei NEW AUTO, care ne va permite să acem un viitor al mobilității autonom și fără emisii”.
PPerformanțele regionale ale grupului s-au bazat pe o revenire pe profit a mărcii VW în SUA, Canada și Mexic, cu ajutorul unui portofoliu bazat pe SUV-uri, între care unul electric.De asemenea, în America de Sud situația s-a schimbat simțitor și este așteptată și acolo i revenire pe profit. În Europa, compania a mizat pe ofensiva electrică, ceea ce a însemnat investiții importante, care au generat efecte, cota grupului pe segmentul electric fiind acum de aproximativ 25%. În China, VW Group a avut cea mai mare creștere, încetinită de altfel de criza de semiconductori. Cota de piață este acum de 16%, fiind numărul 2 pe piața chineză.
Ofensiva electrică a însemnat la nivel global un volum de 450.000 de autovehicule vândute, ceea ce a plasat grupul pe primul loc în Europa și pe locul doi în SUA, în acest segment, în timp ce în China vânzările de electrice au crescut de patru ori, la aproape 100.000 de unități.
Raportul financiar detaliat arată că veniturile VW Group au crescut cu 12%, la 250,2 miliarde euro, cu un profit de 20 de miliarde euro, bazat pe prețuri favorabile și o reducere a costurilor. Lichiditățile diviziei auto au crescut la 15,5 miliarde euro, cu 5,5 miliarde în plus față de anul anterior. La finalul lui 2021, lichiditatea netă a fost de 26,7 miliarde euro.
Previziunile pentru 2022 includ o creștere a vânzărilor între 5 și 10%, cu venituri mai mari cu 8 până la 13% și o marjă a profitului de 7 – 8,5%. Dar toate acestea vor fi susținute dacă o nouă criză nu va modifica situația economică actuală, după cum a afirmat Herbert Diess, care a spus că războiul din Ucraina ar putea modifica toate aceste previziuni.
Planurile VW pentru următorii ani includ acum o nouă extindere a parteneriatului cu Ford, care presupune achiziția altor 600.000 de platforme MEB, necesare pentru dezvoltarea unui nou model al americanilor, pentru următorii șase ani.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Uzina Ford din Craiova, vândută către Ford Otosan Turcia, în care constructorul are doar 41%VW a anunțat și cele mai noi decizii luate pentru dezvoltarea companiei. Modelul Trinity va fi construit într-o nouă uzină ce va fi ridicată lângă uzina principală a grupului, din Wolfsburg, cu o investiție de 2 miliarde euro. În plus, un nou centru de cercetare și dezvoltare va fi construit pentru noua platformă a acestui model, numită SSP, cu o investiție de 800 milioane de euro. Este platforma cu care grupul va merge mai departe în era electrificării, singura care va fi menținută în producție, odată cu schimbarea modelelor actuale.
Platforma Software a fost întărită cu noi directori în echipa CARIAD, care se va concentra pe o creștere organică de acum. Are deja parteneriate integrate cu Hella și Bosch, pentru mașinile cu autonomie Level 3. De asemenea, va pregăti lansarea unei noi platforme software 2.0 pentru toate mărcile grupului, în 2025, care se află deja în dezvoltare, fiind prima care are un avans atât de mare înainte de startul producției, astfel încât să poată fi complet pregătită la momentul lansării.
Cea de-a treia platformă pe care se derulează investiții este cea pentru baterii și sisteme de încărcare. Grupul lucrează deja pe trei direcții, Europa, SUA și China, în acest sens, având un plan pentru 45.000 de stații de mare putere, ce vor fi instalate până în 2025. Circa 10.000 sunt deja în funcțiune, iar altele sunt pregătite să fie inaugurate chiar în acest an.
Pe partea de autonomie, VW Group se pregătește să demareze un program de servicii de tip shuttle, cu ajutorul noului ID.Buzz AD, bazat pe noul model prezentat în această lună în premieră. Versiunea autonomă va utiliza software de la ARGO AI, parteneriatul IT cu Ford, care deja testează mașini în Munchen. Primele mașini autonome de tip ridepooling vor fi lansate în 2025, în Hamburg.