Producătorul suedez de autovehicule Volvo a anunțat joi că intenționează să vândă un million de mașini electrice și hibrid până în 2025, un obiectiv extrem de ambițios, având în vedere volumul modest al vânzărilor companiei.
“Tința este ambițioasă, dar în mod deliberat. Va fi o provocare, dar Volvo vrea să fie în prima linie a trecerii la mașini electrice”, Hakan Samuelsson, CEO-ul Volvo.
În octombrie, Volvo a anunțat că toate modelele noi pe care le va lansa vor avea și o versiune hibrid plug-in (cu baterii reîncărcabile la o sursă externă de energie electrică), iar în 2019 compania va produce primul model integral electric.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La acel moment, compania a anunțat că țintește, pe termen mediu, vânzări anuale de 800.000 de mașini, dintre care 10% ar urma să fie generate de modele electrice.
Obiectivul aunțat astăzi este însă mult mai ambițios decât cel initial, având în vedere că producătorul vinde, în total, circa 500.000 de mașini pe an. Chiar dacă vânzările s-ar apropia, în viitor, de ținta de 800.000 de automobile vândute anual, pentru a ajunge la un million de mașini electrice vândute până în 2025, cel puțin 15% din vânzări ar trebui să fie reprezentate de astfel de modele.
Pe lângă planurile ambițioase legate de mașinile electrice, Volvo lucrează și la dezvoltarea unor modele autonome.
Astfel, Volvo a anunțat recent că va testa 100 de mașini autonome pe străzile din China, în condiții obișnuite de trafic, și discută cu autoritățile chineze despre detaliile acestui proiect, care vor fi stabilite în următoarele luni.
Compania nu a precizat când va începe testele, dar proiectul nu va demara mai devreme de 2017, când Volvo va începe să testeze flota de mașini autonome în Suedia.
În 2015, Volvo a vândut, la nivel global, 503.127 de automobile, fiind primul an din istoria de 89 de ani a companiei suedeze în care numărul de mașini livrate depășește jumătate de million.