Volvo și-a prezentat bilanțul la jumătatea anului, la câteva zile după ce a anunțat recordul de vânzări pentru primele șase luni și la o zi după anunțul privind achiziția operațiunilor de producție și vânzări din China.
Volvo reușește rezultate de excepție cu CEO-ul Hakan Samuelsson la cârmă și avându-i pe chinezii de la Geely proprietari. După ce a anunțat un record al vânzărilor pentru prima jumătate de an, acum cifrele privind veniturile și profitul confirmă parcursul bun al mărcii suedeze în anul al doilea de pandemie.
Volvo Cars a reușit să obțină venituri de 141 miliarde coroane, adică 13,8 miliarde de euro, în prima jumătate de an, cel mai mare nivel al încasărilor înregistrat vreodată de Volvo într-un semestru, în cei aproape 100 de ani de existență. Sumele sunt cu 26% mai mari decât cele de anul trecut și anticipează un record istoric pentru întregul an, care ar putea aduce peste 30 de miliarde de euro în 2021.
Profitul operațional al companiei s-a ridicat la 13,2 milioane coroane, adică 1,3 miliarde euro, de asemenea o valoare fără precedent. Anul trecut, în prima jumătate de an, Volvo pierde aproape 1 miliard de euro. Și marja EBIT a companiei Volvo a fost una foarte bună, de 9,4%, după ce în urmă cu un an suedezii înregistrau pierderi, pe fondul opririlor de producție.
Reprezentanții companiei au precizat, odată cu prezentarea cifrelor din această primă jumătate de an, că rezultatele vor fi afectate în următoarele luni de criza semiconductorilor. Volvo a fost nevoită să oprească producția în fabricile sale din Suedia, Belgia, SUA și China, pentru mai multe zile, în așteptarea componentelor.
Volvo a reușit să vândtă 380.757 de autoturisme în intervalul ianuarie – iunie, cu 41% mai multe decât anul trecut, gama sa de vehicule electrificate însumând 25% din vânzări, cu 11 procente peste ponderea din 2020.
Volvo a reiterat intenția companiei de a încerca o listare la finanlul acestui an, sub rezerva unei decizii finale ce va fi luate doar dacă condițiile pieței o vor permite.
„Vom continua să livrăm în cadrul strategiei noastre de transofrmare, pentru a deveni o companie complet electrică până în 2030”, a declarat Samuelsson. El a mai spus că țintele sale pentru jumătatea deceniului sunt vânzări anuale de 1,2 milioane de vehicule, o marjă a profitului de 8 – 10 procente, o reducere a amprentei de CO2 pe mașină de 40%, vânzări electrice de 50% din total și 50% din software creat in-house. De asemenea, vrea să atingă un prag de 50% din vânzări pe canale online.