Daimler și-a prezentat propria strategie pentru perioada dificilă în care industria auto face trecerea la propulsia electrică. Presiunea cea mai mare este pe investiții în producția de vehicule și baterii, dar și în noi modele.
Daimler și marca sa de autoturisme Mercedes-Benz și-au propus să cheltuiască peste 40 de miliarde de euro în următorii 8 – 9 ani, pentru dezvoltarea de noi vehicule electrice și pentru a s epregăti pentru momentul 2035, când Europa va interzice vânzarea de mașini cu emisii de CO2.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Spre deosebire de alți constructori de automobile din Europa, Daimler nu a oferit încă o dată precisă la care va renunța să mai vândă mașini cu motoare cu combustie, astfel că ținta rămâne deocamdată doar limita propusă de Comisia Europeană.
„Mercedes-Benz va fi gata să devină complet electrică la finalul decadei, când condițiile pieței o vor permite”, a transmis Mercedes-Benz în cadrul prezentării strategiei.
Șeful Mercedes-Benz, Ola Kalenius, crede că nu este important când vor fi oprite mașinile cu motoare diesel și pe benzină. „Trebuie să mutăm discuția de la când vom construi ultimul motor cu combustie pentru că nu este relevant”, spune el. „Problema este cât de repede poți să scalezi pentru a fi aproape de 100% electric și la asta ne concentrăm acum”.
Prima țintă a Daimler este 2025, momentul în care mașinile electrificate ar trebui să reprezinte 50% din vânzările mărcii, cu mult mai devreme decât previziunile anterioare ale companiei, care ținteau 2030 pentru acest procent.
Astfel, în următorii 4 – 5 ani, Daimler va avea gata de producție trei platforme electrice, una pentru autoturismele de clasă medie și mare, și va oferi structura principală pentru viitoarea gamă electric, una dedicată vehiculelor de performanță AMG, și una destinată vehiculelor comerciale ușoare și variantelor lor de pasageri.
CITEȘTE ȘI Volvo cumpără toate operațiunile de producție și vânzări din China, de la GeelyPentru producția de baterii, Mercedes-Benz are în plan opt fabrici, ce vor fi consturite împreună cu partenerii săi. Calculele companiei arată că pentru a face față creșterii producției de mașini electrice, capacitatea uzinelor de baterii ar trebuie să depășească 200 GWh.
Mercedes-Benz va investi și în dezvoltarea de baterii cu noi tehnologii, între care solid-state se află între priorități.
Compania germană a mai anunțat că rețeaua de stații de încărcare me Charge va ajunge la 530.000 de puncte de încărcare la nivel global. Primele 30.000 de puncte de încărcare vor fi instalate în Europa, SUA și China, în următorii cinci ani.
„Principala noastră datorie în această transformare este să-i convingem pe clienți să facă schimbarea cu produse de încredere. Pentru Mercedes-Benz, modelul fanion EQS este doar începutul aceste noi ere”, a mai spus Kallenius.