Constructorul german VW, prin divizia Vehicule Comerciale, a confirmat că testele cu vehicule echipate cu tehnologie de conducere fără șofer se derulează și în Europa, în zona Munchen. Anterior, compania anunțase startul unui program în SUA. Vestea cea mai nouă este că testele din Germania se desfășoară cu pasageri.
Volkswagen își intensifică testele cu mașini autonome, o flotă pregătită special în acest sens fiind în pregătită în Munchen pentru primele călătorii cu pasageri. Compania a confirmat că flota este formată din vehicule ID.Buzz și are ca partener compania de ride-sharing MOIA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În urmă cu doar câteva zile, VW anunțase că începe testele pe șoselele din Texas, SUA, cu o flotă formată din 60 de vehicule, care însă vor avea la bord o singură persoană, care va supraveghea mașina pe traseele stabilite. La Munchen, în schimb, testele vor fi făcute cu pasageri, iar reprezentanții companiei au decis să invite la bord politicieni, reprezentanți ai administrației locale, oameni de afaceri și jurnaliști, care să poată vedea cum funcționează noile automobile autonome.
„Extinderea programului nostru de vehicule autonome în America de Nord este următorul pas în foaia noastră de parcurs strategică globală și rezultatul unei investiții pe termen lung”, a declarat Christian Senger, director al programului de conducere autonomă, în cadrul Volkswagen Vehicule Comerciale. „Acest lucru ne va ajuta să testăm, să validăm și să perfecționăm tehnologia și pe drumurile americane.” Scopul este de a extinde atât înființarea de servicii de transport disponibile comercial, cât și portofoliul variat de mobilitate al Grupului Volkswagen.
Flota de vehicule VW ID.Buzz este echipată cu tehnologii care au ajuns deja într-un stadiu în care pot fi produse în serie. Este însă nevoie care aceste tehnologii să fie testate, validate și setate, de aceea este nevoie de parcurgerea diferitelor scenarii de călătorie, care să permită setarea sistemelor în orice situație posibilă. Tehnologia provine de la noul partener al VW, Mobileye și are nevoie să colecteze date din traseu pentru fiecare scenariu validat. Nivelul de conducere autonomă oferit de această tehnologie este 4, fiind bazat pe camere, radar și senzori lidar. În certificarea SAE, Level 4 înseamnă că permite rularea pe orice șosea, computerul având control complet al comenzilor, pe baza senzorilor și datelor colectate, însă este obligatorie prezența unui șofer în vehicul, care să poată interveni în situații-limită.
Mașinile pentru pasageri care sunt testate în Munchen oferă spațiu pentru patru pasageri plus șofer și pot fi produse în serie imediat ce testele se încheie. Principala destinație va fi una comercială, pentru transportul de mărfuri și de pasageri în regim de ride-sharing.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring scade pe cea mai mare piață europeană, după reducerea subvențieiPartenerul MOIA, cu ajutorul căruia VW derulează aceste teste, este un start-up de mobilitate înființat în 2019 și are, până în acest moment, 8,5 milioane de pasageri transportați. Principalele servicii sunt de ride-pooling, un fel de maxi-taxi cu trasee flexibile care pot fi folosite în comun de clienți.
Volkswagen a anunțat că nu intenționează să ofere servicii de mobilitate în nume propriu, în viitor, ci doar prin intermediul partenerilor.