Controversele din jurul manipulării testelor de poluare ale motoarelor diesel de către Volkswagen au luat o nouă turnură după ce producătorul auto german și-a cerut scuze pentru un studiu în care mai multe maimuțe au fost expuse la gaze de eșapament, pentru a fi studiate efectele acestora, transmite Bloomberg.
Potrivit companiei, studiul, efectuat de un grup de cercetare și de lobyy înființat de VW, Daimler, BMW și Robert Bosch, a fost o greșeală, scrie News.ro.
Publicația New York Timex a relatat despre un studiu din 2014, efectuat într-un laborator din New York, în care 10 maimuțe au inhalat emisii de la un automobil VW Beetle cu motor diesel.
CITEȘTE ȘI Facebook își publică principiile de confidențialitate, înainte ca UE să adopte o nouă lege pentru protecția datelor”Ne cerem scuze pentru acest gest greșit și pentru lipsa de judecată a persoanelor implicate. Suntem convinși că metodele științifice alese atunci au fost greșite. Ar fi fost mai bine ca acest studiu să nu fi avut loc, se arată într-un comunicat al VW.
Dezvăluirile arată drumul dificil pe care îl parcurge VW, care iese din cea mai dificilă criză parcursă vreo dacă de companie. În 2015, VW a recunoscut că a instalat dispozitive de manipulare a testelor de poluare pe 11 milioane de vehicule diesel la nivel global.
Informațiile despre studiul cu maimuțe nu ajută nici în privința imaginii publice a tehnologiei diesel, aflată în centrul atenției din cauza nivelului ridicat al poluării din multe orașe europene.
Modelul Beetle folosit în testul cu maimuțe se află printre vehiculele pe care producătorul auto german a instalat softul de manipulare a rezultatelor testelor de poluare.
Daimler a anunțat separat că va începe o investigație referitoare la studiului comandat de Grupul European pentru Studii Științifice, pentru Sectorul Mediului, Sănătății și Transporturilor. Și BMW s-a distanțat de studiul respectiv, afirmând că nu a participat la designul și metodele acestuia. Bosch a precizat că s-a retras din grupul respectiv în 2013.
Grupul de studiu, finanțat în mod egal de cei trei producători auto, a oprit activitățile anul trecut, iar proiectul nu a fost finalizat, potrivit VW.
”Considerăm că testele pe animale din acest studiu au fost inutile și respingătoare. Ne distanțăm explicit de studiul respectiv”, se arată într-un comunicat al Daimler.