Volkswagen ia în calcul să nu mai vândă niciodată modele diesel în SUA

Volkswagen ia în calcul să nu mai vândă niciodată modele diesel în SUA
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 15 sep 2016

Volkswagen nu a decis dacă va relua vânzarea de vehicule diesel în Statele Unite, chiar dacă va recăpăta acest drept, care i-a fost retras pe fondul falsificării testelor antipoluare, potrivit unui comunicat de presă al producătorului auto german.

Compania germană nu mai are dreptul să vândă vehicule diesel în SUA de la finele anului trecut, după ce a recunoscut că a manipulat nivelul emisiilor poluante.

În prezent, compania poartă discuții pe această temă cu autoritățile americane, dar este puțin probabil să primească aprobarea de a relua vânzările de mașini diesel în SUA mai devreme de 2017, notează Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Piața auto din România a avut, luna trecută, cel mai rapid avans din UE CITEȘTE ȘI Piața auto din România a avut, luna trecută, cel mai rapid avans din UE

Un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat că că vânzarea modelelor diesel va continua “unde are sens pe piață”, dar autovehiculele electrice și hibrid capătă tot mai multă importanță, susținute și de modificările legislative. Reprezentantul VW a adăugat că modelele diesel nu vor mai avea o importanță majoră în SUA, indiferent dacă vor fi sau nu puse în vânzare. 

În iulie, VW a anunțat că va plăti 15,3 miliarde de dolari în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.

Totodată, producătorul auto va construi mașini electrice în SUA începând din 2020 pentru a compensa parțial falsificarea nivelului emisiilor poluante ale autovehiculelor diesel și pentru a-și repara imaginea afectată de acest scandal.

În septembrie 2015, agenția americană de mediu a acuzat Volkswagen că a utilizat un dispozitiv special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pentru sute de mii de vehicule diesel vândute în SUA. Dispozitivul permitea limitarea sistemele de control ale emisiilor de gaze în timpul mersului autovehiculului, permițând mașinilor să emită și de 40 de ori mai multe gaze toxice față de limitele permise de legislația americană.

Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții VW. Aceștia au arătat că dispozitivul, care fasifică nivelul oxizilor de azot (NOx) în timpul testelor antipoluare, a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
volkswagen
diesel
emisii
scandal
poluare
sua
masini electrice