Volkswagen Golf 8 se întoarce la service la scurt timp după ce a ieșit pe porțile fabricii, pentru a-și actualiza sistemul de infotainment. Modelul a suferit din cauza softurilor utilizate, lansarea sa din 2020 fiind întârziată din acest motiv.
Un număr de 56.000 de automobile VW Golf vor fi rechemate în service pentru ca software-ul instalat la bord să fie remediat. Compania a confirmat rechemarea, dar a precizat că nu este o campanie obligatorie sau una care privește chestiuni care pun în pericol viața pasagerilor. Rechemarea fusese demarată din decembrie, când NHTSA, autoritatea americană de transport a anunțat că șase modele VW, între care și Golf 8, vor fi rechemate pentru actualizarea softului la sistemul de infotainment și la camera de marșarier. Pe piața americană este menționat că sunt rechemate și alte modele, unele dintre acestea nefiind disponibile în Europa: Atlas, Jetta, Tiguan, Arteon.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit descrierii defecțiunii, sistemul de infotainment și cel al camerei de marșarier se blochează (freeze screen), fiind imposibil de utilizat. În SUA defecțiunea camerei de marșarier a generat obligativitatea campaniei de rechemare, pentru că vizează un dispozitiv care asigură vizibilitatea în spatele mașinii. În Europa rechemarea nu apare deocamdată pe sistemul RAPEX al UE.
Vokswagen s-a confruntat în 2020 cu o gravă problemă de software, atât la modelul Golf, cât și la noul vehicul electric ID.3. Acesta din urmă a fost fabricat fără a avea întreg sistemul informatic instalat, din cauza unor erori ale aplicațiilor produse de terți și dificultăților de integrare cu serverul central, produs de Continantal. Modelul ID.3 a fost livrat începând din septembrie cu softul instalat parțial, pe bază de opțiune a clienților, sau cu softul instalat complet, doar începând din decembrie.