Grupul german Volkswagen a plasat cele două Americi în centrul planului de redresare a mărcii VW și vrea ca prin intermediul SUV-urilor, cu marje ridicate de profit, și al automobilelor electrice să își refacă imaginea afectată de scandalul emisiilor, transmite Reuters.
Conducerea grupului consideră că planul de redresare a brandului VW, care a generat anul trecut 59% din vânzările grupului dar numai 16% din profitul operațional, este esențial pentru refacerea imaginii, scrie News.ro.
Grupul a anunțat vineri un acord cu sindicatul care va permite desființarea a 30.000 de locuri de muncă la marca VW până în 2020, la nivel global.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marți, șeful mărcii VW, Herbert Diess, a prezentat mai multe detalii, afirmând că un obiectiv major este cucerirea piețelor din Statele Unite și America de Sud.
”Nu vrem doar să fim profitabili în Europa și China, dar suntem hotărâți să obținem rezultate pozitive pe toate piețele importante, până în 2020”, a declarat Diess reporterilor.
Marca VW are de mult timp probleme în America de Nord, motivul fiind, potrivit analiștilor, reticența de a se adapta la gusturile locale și lentoarea în lansarea unor noi modele.
CITEȘTE ȘI VIDEO Alertă - o problemă a browser-ului Safari duce la blocarea iPhone-urilor și iPad-urilorDiess, fost director la BMW, a spus că vrea să se concentreze pe piața SUV-urilor din SUA, care crește rapid și generează marje ridicate, marca intenționând că aibă pe piața globală 19 modele SUV până în 2020, față de doar două în prezent.
Cu toate acestea, Siess a apreciat că ar putea dura 10 ani să concureze cu alți producători pe o piață unde reputațua VW este la un nivel minim în urma scandalului emisiilor.
Diess a mai spus că marca VW ar urma să rămână la circa 4,5 miliarde de euro pe an în următorii ani, în timp ce economiile vor fi de aproximativ 2,5 miliarde de euro, obținute din eliminarea unor modele neprofitabile, care nu au fost menționate de companie.
Divizia vrea să își crească marja operațională la peste 6% până în 2025, de la un nivel estimat la numai 2% în acest an, dar va fi încă în urma Peugeot Citroen, care țintește un nivel de 6% în 2021.