Conform agenției de turism online Vola.ro, față de o lună normală, în timpul stării de urgență, aproximativ 95% dintre zborurile clienților lor au fost anulate, peste 41.000 de clienți fiind afectați de aceste modificări.
Dintre aceștia, cu ajutorul specialiștilor Vola.ro, 61% au primit deja soluții de rambursare în valoare totală de peste 3.5 milioane de euro și se fac eforturi pentru finalizarea tuturor proceselor de rambursare inițiate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Datele oficiale indică faptul că la nivel european, între 15 martie și 1 iulie 2020 au fost anulate zilnic între 20.000 și 25.000 de zboruri, astfel că, potrivit statisticilor publicate de Vola.ro, vânzările la biletele de avion au scăzut cu până la 88% anul acesta, record negativ înregistrat în luna aprilie.
Procentul este susținut și de cifrele Eurocontrol (Organizația Europeana pentru Siguranță Navigației Aeriene), care a raportat că traficul aerian din Romania a scăzut, în medie, cu 87% în timpul stării de urgență față de aceeași perioadă a anului trecut.
Dacă un zbor este anulat de compania aeriană, agenția de turism Vola.ro este notificată cu privire la anulare și declanșează procedura de rambursare în numele clienților săi. Astfel, 41.739 clienți au fost afectați de anulari de zboruri, iar specialiștii Vola.ro au depus până acum tot atâtea cereri de rambursare, în valoare totală de aproximativ 6 milioane de euro.
Peste 25.000 de clienți au și primit deja soluții de rambursare, ceea ce înseamnă că 61% dintre pasagerii afectați și-au recuperat deja sumele plătite pe biletele de avion. Valoarea rambursărilor de până acum însumează 3.5 milioane de euro, sumă ce a ajuns la clienți fie sub formă de numerar, fie ca voucher, fie li s-a oferit acestora varianta de a își reprograma în mod gratuit călătoria. Aproximativ 16.000 de pasageri încă nu au primit răspunsul de la compania aeriana și sunt în așteptarea rambursării contravalorii biletului lor de avion.
Deși din punct de vedere legal, agențiile de turism nu sunt obligate să returneze taxele de serviciu, iar în contractele dintre client și agenție se stipulează clar că taxele și comisioanele nu sunt rambursabile, Vola.ro este printre puținele companii care dă înapoi clienților săi inclusiv comisionul propriu în contextul actual dificil pentru toate părțile implicate în turism.
“Ne propunem ca până la începutul lunii noiembrie să soluționam 90% din totalul cererilor de rambursare. Înaintăm clienților noștri toate soluțiile existente, comunicăm în permanență transparent și facem constant presiuni pentru toate zborurile afectate. Această perioadă ne-a pus la mare încercare resursele, iar ceea ce ne dă energia să continuăm este mulțumirea și încrederea pe care ne-o acordă clienții noștri. Noile produse și servicii lansate în această vara atipica, Vola Boats, Vola Experiences sau asigurările Vola Medical și Vola Rambursabil cu clauză de COVID-19 au fost foarte bine primite de către public.” a declarat Claudia Tocilă, Director de Marketing la Vola.ro.