Vânzările grupului Renault la nivel mondial au crescut cu 10,4% în primul semestru la un nivel record de 1,88 de milioane de vehicule, pe o piață care a avansat cu 2,6%, potrivit datelor publicate luni de producătorul auto francez.
Astfel, cota de piață a grupului a ajuns la 4,1% (+0,3 puncte în raport cu anul 2016), scrie News.ro.
Grupul, precum și mărcile Renault și Dacia au realizat un record de vânzări semestriale, cu 1.879.119, 1.342.968 și respectiv 333.050 de vehicule vândute. Vânzările Renault Samsung Motors au crescut cu 12,5 %, iar cele ale Lada cu 12,2 %.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Am atins un nou record prin cele 1,88 milioane de vehicule vândute într-un semestru. Volumele de vânzări și cotele de piață au crescut în cazul tuturor mărcilor noastre și în toate regiunile. Strategia noastră de reînnoire a gamei și de extindere geografică continuă să dea roade.” a declarat Thierry Koskas, membru al comitetului executiv, vice-președinte pentru vânzări și marketing al grupului Renault.
În Europa, înmatriculările grupului continuă să crească mai accelerat decât piața. Acestea au înregistrat o creștere de 5,6%, în condițiile în care piața a cunoscut o dinamică pozitivă de 4,4%, ceea ce înseamnă 1,025 milioane de vehicule înmatriculate în primul semestru. Cota de piață a grupului în Europa a ajuns la 10,8%, în creștere cu 0,1 puncte.
Marca Renault a înregistrat și ea o creștere de 4,3%, iar cota sa de piață a atins 8,2%. Renault beneficiază în special de pe urma reînnoirii complete a familiei Megane în anul 2016. Clio 4 este a doua cea mai vândută mașină în Europa, iar crossover-ul Captur este pe locul întâi la categoria sa.
Pe segmentul vehiculelor electrice, Renault s-a menținut în frunte cu o cotă de piață de 26,8%. Volumul vânzărilor a crescut cu 34%. Înmatriculările modelului ZOE, cea mai vândută mașină electrică în Europa, înregistrează o dinamică de 44%.
Marca Dacia a realizat în Europa un record de vânzări la șase luni, cu 245.453 vehicule vândute (+9,3 %) și o cotă de piață de 2,6 %. Aceste rezultate sunt datorate în special performanței modelelor Sandero faza 2, lansate la sfârșitul anului 2016 și Duster.
În Franța, marca Renault a consemnat cea mai bună performanță semestrială din ultimii 6 ani la categoria autoturismelor. Twingo, Clio, Talisman și Espace s-au aflat pe primul loc în segmentele lor. Dacia și-a depășit propriul record de vânzări cu Sandero, lider pe piața autoturismelor vândute persoanelor fizice. ZOE a rămas liderul necontestat al pieței mașinilor electrice, reprezentând aproape 70% din piața franceză a autoturismelor electrice, cu peste 9.200 de înmatriculări, în creștere cu peste 42% în raport cu aceeași perioadă din anul precedent.
În afara Europei, Renault a înregistrat creșteri ale vânzărilor și cotei de piață. Înmatricularile grupului au crescut cu 16,8% pe o piață care a avansat cu
3,4%.
Grupul Renault și-a consolidat pozițiile ca urmare a succesului gamei sale: QM6 și SM6 în Coreea, Kaptur, Vesta și Xray în Rusia, Koleos în China, Megane Sedan în Turcia și Oroch în America Latină.
În Africa-Orientul Mijlociu-India, înmatriculările grupului au crescut cu 19,3%, iar cota de piață a ajuns la 6,4% (+1,1 puncte).
În Iran, creșterea vânzărilor a fost de 100,3%, iar cota de piață a atins 9,8%
(+4 puncte), datorită succesului modelelor Tondar și Sandero.
În India, Renault a rămas prima marcă auto europeană, având o cotă de piață de 3,3 %.
În Maghreb, vânzările Grupului au crescut cu 10,1%, pe o piață în scădere cu
8,3%. Cota de piață a grupului a atins 43%, în creștere cu 7,2 puncte.
În Eurasia, înmatriculările au fost în creștere cu 8,6% într-o piață care a avansat cu 2,5%. Cota de piață a grupului, care include și marca Lada, a progresat cu
1,4 puncte, ajungând la 24,5%, în special datorită dinamismului său în Rusia.
Piața rusă, care a crescut pentru prima dată în ultimii 4 ani, a înregistrat un avans de 6,9% în primul semestru. Vânzările grupului (inclusiv Lada) au crescut cu 14%.
Vânzările Lada au urcat într-un ritm de aproape două ori mai rapid decât al pieței, progresând cu 12,8%, în condițiile unei cote de piață de 19,5% (+1 punct), datorită succesului noilor modele Vesta și Xray.
Marca Renault a ajuns la o cotă de piață de 8,4%, în creștere cu 0,7 puncte. Kaptur s-a vândut în 14 141 de unități în primul semestru.
Rusia a devenit a doua piață a grupului, luând în calcul și volumele de vânzări ale mărcii Lada.
În regiunea Asie Pacific, înmatriculările cresc cu 50,5% pe o piață în creștere cu 3,6 %.
În China, Renault a vândut aproape 36.000 de vehicule (în comparație cu 9.771 în aceeași perioadă a anului 2016), din care 21.000 de unități din „Noul Koleos”, lansat la sfârșitul anului 2016 și fabricat local.
Renault Samsung Motors a crescut cu 12,5% în Coreea, pe o piață în scădere cu
4,2%. Cota de piață a ajuns la 6,9 % (+1 puncte) ca urmare a succesului de care s-au bucurat ultimele produse lansate (SM6 și QM6).
În America Latină, vânzările au progresat cu 14,6% pe o piață în creștere cu 8,3%, cota de piață ridicându-se la 6,5%, în creștere cu 0,4 puncte. Sandero, Logan și Duster Oroch și-au menținut popularitatea.
Grupul Renault a continuat să profite de revenirea pieței argentiniene, înmatriculările vehiculelor sale crescând cu 45,6% pe o piață în expansiune cu 34%. Cota de piață a evoluat cu 1,1 puncte, ajungând la 13,3%. Renault beneficiază de producția locală a Sandero și Logan care a demarat la finalul anului 2016. În Brazilia, piața a avansat cu 4,2%, iar Grupul a valorificat această creștere, sporindu-și vânzările cu 5,1% raportat la o cotă de piață de 7,4%.
Piața mondială ar putea avansa în 2017 cu 1,5%-2,5%. Piața europeană ar trebui de asemenea să crească cu 2%, același ritm de creștere fiind preconizat și în cazul pieței franceze.
La nivel internațional, dincolo de Europa, este probabil ca piața rusă să aibă o creștere de peste 5%, iar piața braziliană să crească cu 5%. Se anticipează că piețele din China (+5 %) și India (+8 %) își vor menține dinamica de creștere.
În al doilea semestru, în Europa, grupul ar putea profita de reînnoirea gamei sale, iar la nivel internațional de dinamica Koleos în China, Kaptur, Xray și Vesta în Rusia, QM6 și SM6 în Coreea de Sud, de noua gamă de vehicule SUV în America Latină.
În acest context, grupul Renault și-a confirmat obiectivele comerciale pentru anul 2017, constând în creșterea vânzărilor și a cotelor de piață în Europa și în afara Europei.