Creșterea a fost determinată în principal de cererea puternică din China și de un val de cumpărături în SUA, înaintea expirării creditelor fiscale pentru mașinile electrice.
China, cea mai mare piață auto din lume, a reprezentat aproximativ două treimi din vânzările globale, cu circa 1,3 milioane de vehicule, scrie News.ro.

”Septembrie este, de obicei, cea mai activă lună pentru achizițiile auto în China, iar cumpărătorii s-au grăbit să profite de subvențiile pentru vehiculele vechi, înainte ca unele regiuni să înceapă eliminarea acestora,” a explicat Charles Lester, manager de date la Rho Motion.
În America de Nord, vânzările au atins de asemenea un record, cu aproximativ 215.000 de unități, în creștere cu 66% față de anul trecut.
”Odată cu expirarea creditului federal de 7.500 de dolari, cererea din SUA este așteptată să scadă puternic în ultimul trimestru al anului,” a avertizat Lester, adăugând că General Motors și Hyundai încearcă să atenueze impactul prin reduceri de prețuri și lichidarea stocurilor dealerilor.

În Europa, vânzările de vehicule electrice au crescut cu 36%, până la 427.541 de unități, susținute de stimulentele din Germania și de cererea mare din Marea Britanie. Totodată, lansarea versiunii mai accesibile a Modelului Y de la Tesla este așteptată să intensifice competiția pe piață în lunile următoare.
În restul lumii, vânzările au urcat cu 48%, ajungând la 153.594 de vehicule.
Potrivit Rho Motion, deși stimulentele fiscale au susținut expansiunea pieței în primele trei trimestre din 2025, scăderea subvențiilor în SUA și China ar putea încetini ritmul de creștere până la finalul anului.