Cele mai mari piețe de vânzări auto din Europa au scăderi anualizate medii de 4,6%, iar grupurile specializate în fabricarea de autoturisme raportează aproape pe linie declin al livrărilor.
Peisajul la debut de an este sumbru pentru piața auto din Europa. Pentru a 5-a lună consecutivă înmatriculările de autoturisme înregistrează scăderi. Anul trecut, fabricanții de autovehciule au reclamat scandalul testelor de poluare ca un factor al impasului din piață, însă sunt date care sugerează că acest declin este mai degrabă o consecință a unei frânări de ansamblu a economiei europene, scrie portalul financiar Zero Hedge.
Date agregate din cele mai mari piețe auto din Europa, respectiv Germania, Franța, Marea Britanie, Italia și Spania indică scăderi anualizate de 4,6% a vânzărilor de vehicule. Companiile de profil resimt șocul. Cel mai mare sindicat din Germania, IG Metall anticipează o creștere a șomajului în industria auto în anul 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Companiile înregistrează vânzări cu scăderi anualizate importante: -6,4% pentru Volkswagen Group, -2,3% pentru PSA Group, -0,9% pentru Renault, -6,6% în cazul Ford, -14,9% pentru FCA Group, -3,1% pentru grupul BMW, -1,5% pentru Daimler, -6% pentru Toyota și -24,7% pentru Nissan.
Ciclul de cerere pentru piața auto și-a atins vârful, semnalează pentru Bloomberg Intelligence, un analist al industriei de profil. Spania are cel mai mare picaj al înmatriculărilor, de 8%, urmată de Italia cu 7,5%. Audi și Porsche au ambele scăderi cu 2 cifre ale vânzărilor. Este un stres major pe o piață pe care se anticipează un nou seism indus de politicile tarifare ale SUA pentru piața auto. În 90 de zile, președintele american Donald Trump este așteptat să ia o decizie. SUA importă anual mașini noi în valoare de aproape 200 miliarde dolari, majoritatea acestora venind din Mexic, Canada, Japonia și țările Uniunii Eruropene. Germania este cel mai important exportator pe piața americană, urmată de de Marea Britanie și Italia.