Calendarul celor două lansări, Spring facelift și Duster, dar și modificările legislative care au lăsat modelul electric fără subvenție au adâncit scăderile vânzărilor Dacia pe piața din Franța, cea mai mare piață a mărcii la nivel global.
Dacia a înmatriculat în luna iunie, în Franța, 13.242 vehicule, cu nu mai puțin de 15,5 procente în minus comparativ cu perioada similară din 2023, pe o piață aflată într-o scădere ușoară, de un procent, relevă datele analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe segmentul de autoturisme, scăderea a fost chiar mai mare, 16,4%, cu un total de 12.918 unități înmatriculate, ceea ce condus la o nouă scădere a cotei de piață până la nivelul de 7,1%.
Ca urmare a acestei situații, vânzările Dacia au ajuns la același nivel cu Citroen, principalul competitor pe această piață (12.458 autoturisme înmatriculate, 6,9% cotă de piață). Chiar dacă marca Renault a reușit un avans de 1,3%, cu 33.772 autoturisme vândute, rezultatul grupului Renault a fost cu 3,8% sub cel de anul trecut, cota de piață diminuându-se la 26,1%.
Vânzările de autoturisme din Franța au scăzut cu 4,8% în iunie, la 181.712, pe fondul intrării în perioada de vară.
După prima jumătate de an, vânzările Dacia înregistrează o scădere de 6 procente, cu un volum total de 75.737 autoturisme înmatriculate și o cotă de piață de 8,3%. Efectul schimbărilor de generații la Duster și Spring a fost, conform acestor cifre, mult accelerat față de așteptările inițiale, un rol important fiind, în cazul modelului electric, și eliminarea subvenției acordate de statul francez.
În total, Franța a înmatriculat 914.890 autoturisme în prima jumătate de an, cu 2,8% peste nivelul din 2023. Pe segmentul electric, Franța a anunțat un volum de 158.906 vehicule înmatriculate, cu 17,4% mai multe decât anul trecut. Cu toate acestea, Dacia Spring a pierdut teren lună de lună, fiind inclusiv retrasă de la vânzare până la lansarea versiunii face-lift, pentru o perioadă. Spring a înregistrat în intervalul ianuarie – iunie un volum vândut de 2.928 unități, situându-se doar pe locul 15 în Franța, pe segmentul electric, după ce în 2023 a fost permanent în top 3 al vânzărilor de electrice. În iunie, Spring a mai înmatriculat doar 100 de unități.
CITEȘTE ȘI Volkswagen critică decizia UE de a impune suprataxe pentru importurile de vehicule electrice chinezeModelul Dacia Sandero rămâne printre cele mai vândute mașini din Franța, păstrându-și locul 3 în clasamentul primelor șase luni, cu un volum total de 41.259 autoturisme înmatriculate, după ce luna iunie a adus un rezultat de 12.080 unități. Creșterea Sandero în acest an este una mare, de 15%, față de anul trecut.
În luna iunie, în Franța au fost livrate și primele unități Duster 3, respectiv 2.341 exemplare, care se adaugă celor 16.322 Duster 2 înmatriculate în iunie (total 18.663 unități), ceea ce reprezintă o creștere față de volumul de anul trecut al lui Duster 2 (17.141 unități).
Cel mai probabil, situația vânzărilor Spring nu se va îmbunătăți prea curând, având în vedere că primele livrări ale noii generații vor avea loc doar în toamna acestui an, chiar dacă au fost deschise deja comenzile cu prețuri mult mai mici decât cele anterioare.