Dacia nu reușește să-și regăsească ritmul pe piața din Franța, unde în ultimele luni a înregistrat scăderi repetate ale vânzărilor, raportat la anul anterior. Cauzele sunt aceleași, problemele întâmpinate de Spring, care nu mai primește subvenție de la stat, în timp ce Duster 3 nu a ajuns încă la volumele generației anterioare, relevă analiza Profit.ro.
Dacia Sandero a rămas principalul pilon al vânzărilor mărcii pe cea mai mare piață a mărcii Dacia, Franța, acolo unde situația nu este deloc una fericită, fiind înregistrată încă o lună de scădere a vânzărilor de autoturisme, care a adus scăderi pe linie pentru aproape mărcile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Practic, dintre mărcile de volum din piață, doar Toyota a înregistrat o creștere de 18,8%, în timp ce ambele grupuri franceze, Stellantis și Renault, au încheiat luna septembrie cu scăderi de 17,5% și, respectiv, 14,3%. La Stellantis, fără excepție, toată lumea a fost pe minus, cu vârful de -44% realizat de Fiat, în timp ce Peugeot a avut cea mai mică scădere, -1,8%.
La Renault, Dacia a înmatriculat 9.828 de unități, mult mai puține decât în lunile bune ale acestui an, rezultatul fiind totodată cu 31,5% mai mic decât în urmă cu un an. Acest lucru a accentuat scăderea de cotă de piață a mărcii Dacia, ajunsă acum la 7,1%, cu 10 puncte sub cea a Renault, dar în continuare peste cea a Citroen.
Marca franceză a grupului Renault a scăzut mult mai puțin, -4,4%, compensând parțial căderea de la Dacia.
După nouă luni de la începutul acestui an, Dacia și-a majorat declinul la -8,3%, iar cota de piață a ajuns la pragul de 7 procente, după ce la început de an depășea și 9%. Totalul mașinilor înmatriculate este de 106.798 unități, adică aproximativ 50% din volumul înregistrat de Renault pe segmentul de autoturisme (203.000 unități, scădere de -1,6%), situația pe ansamblu a grupului fiind o scădere de 4 procente și un volum de 312.000 autoturisme vândute.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piața auto din România scade alarmantCifrele privind vânzările modelelor Dacia arată că Sandero a reușit să se mențină pe locul al treilea în vânzări, cu 56.965 unități înmatriculate și o cotă de 4,5% din piață. În septembrie, volumul vândut a fost de 4.179 unități, iar creșterea față de 2023 este una importantă pentru best-sellerul Dacia, de peste 10%. În același timp, Duster are o creștere cel puțin la fel de mare, de peste 15%, pentru că se află într-o perioadă de tranziție. Volumul înmatriculat în acest an pentru modelul Duster este de 29.303 unități, din care însă Duster 3 are numai 11.190 unități, în timp ce Duster 2 a reușit în acest an să adune 18.113 unități înmatriculate și încă se află pe locul 12, deși nu se mai vinde.
Pentru Dacia, cea mai mare pierdere în vânzări rămâne Spring, care în acest an a reușit să înmatriculeze doar 3.368 de autoturisme, o scădere uriașă față de cele peste 21.000 de pe care le vindea și înmatricula în perioada similară din 2023. Este vorba așadar despre o diferență de aproximativ 18.000 de vehicule, care acoperă și chiar depășește minusul pe care marca românească îl raportează după primele nouă luni, respectiv 11.000 de unități mai puține față de 2023.