“Modelul nostru de afaceri testat în Polonia a fost lansat cu succes în România și îl extindem pe alte piețe din regiune. Numai în 2025-2026, intenționăm să deschidem peste 35 de magazine noi în total, în Polonia, România, Cehia, Slovacia și Bulgaria”, este mesajul companiei.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Ținta este atingerea poziției de lider în retailul omnicanal în Europa Centrală și de Est.
“Credem că este un moment bun să invităm noi investitori în grupul nostru de acționari și să debutăm la Bursa de Valori din Varșovia”, mai arată Smyk.

Ar fi a treia ofertă publică inițială pe bursa din Varșovia din acest an, după listarea rețelei de laboratoare medicale Diagnostyka și a producătorului de îmbrăcăminte militară Arlen Group, ambele companii fiind tranzacționate în prezent peste prețul de IPO.
Indicele de referință WIG20 s-a apreciat cu 31% în 2025, fiind deja cel mai bun an pentru bursa poloneză din ultimele aproape trei decenii, potrivit Bloomberg.
Retailerul polonez estimează că va încasa până la 150 milioane de zloți din vânzarea de acțiuni noi pe bursă, bani ce vor fi folosiți pentru rambursarea parțială a unui credit bancar și finanțarea strategiei de creștere în regiune.

Firma austriacă de private equity Accession Capital Partners (ACP), acționarul majoritar al Smyk, precum și directorul executiv, Michal Grom, intenționează, de asemenea, să își vândă o parte din acțiuni în cadrul ofertei, fără cedarea controlului.
Smyk este prezentă în România de 15 ani, la acest moment operând o rețea de 35 de magazine fizice, precum și un magazin online și o aplicație mobilă.
În Polonia, Smyk deține o rețea de 253 de magazine fizice, retailerul fiind prezent și în Ucraina (12 magazine) și Slovacia, piață pe care a intrat în luna august, cu un prim magazin deschis în Bratislava.

Produsele companiei sunt disponibile în alte 20 de piețe europene și asiatice, prin intermediul unor parteneriate.
La nivelul grupului, Smyk a obținut venituri din vânzări de 2,25 miliarde de zloți (527 milioane euro) anul trecut, în creștere cu 6% raportat la anul precedent. Profitul operațional aproape s-a dublat, până la 119 milioane de zloți (28 milioane euro), de la 62 milioane de zloți în 2023.