Comisia de Transport și Turism a Paramentului European – TRAN a ajuns la un compromis privind măsurile de liberalizare a transportului rutier de persoane în Uniunea Europeană (UE), propuse în Pachetul de Mobilitate, a anunțat, miercuri, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Comisia TRAN a votat, marți, inițiativa legislativă de revizuire a regulamentului vizând măsuri importante de liberalizare a transportului rutier de persoane în UE, scrie News.ro.
În plus, a aprobat amendamentele de compromis propuse de raportorul TRAN cu privire la revizuirea regulamentului referitor la regulile de acces la piața internațională a serviciilor de transport cu autocarul și autobuzul.
CITEȘTE ȘI PREMIERĂ BMW a făcut pasul: ajunge la 75% în compania mixtă deținută în China cu Brilliance. Prima companie non-chineză devenită majoritară într-un joint venture chinezAcest dosar, propus de Comisia Europeană (CE) pe 8 noiembrie 2017, este acum pregătit pentru votul final în plenul Parlamentului European, potrivit UNTRR.
UNTRR salută votul TRAN din privind revizuirea regulamentului, în linie cu recomandările de vot ale industriei europene de transport rutier de persoane. Astfel, a fost reintrodusă noțiunea de ”excursie locală” ca fiind parte a unui serviciu ocazional internațional pentru a nu fi confundată cu operațiunile de cabotaj și supusă regimului detașării, potrivit UNTRR.
”S-a stabilit că, pentru furnizarea de servicii regulate domestice, este obligatorie înființarea unei firme în respectivul stat membru, pentru garantarea concurenței loiale. A fost menținută derogarea de 12 zile de conducere consecutive pentru șoferii care operează transport rutier de persoane”, se arată în comunicat.
Patronatul subliniază că este necesară stabilirea unui echilibru optim între deschiderea piețelor interne și protejarea serviciilor publice.
În ceea ce privește pașii următori, raportorul TRAN a precizat, după vot, că este probabil ca raportul referitor la revizuirea regulamentului privind regulile de acces la piața internațională a serviciilor de transport cu autocarul și autobuzul să fie votat în plenul Parlamentului European în luna martie 2019.