După EuroNCAP, un nou coșmar a apărut în viața constructorilor de automobile din Europa. Organizația EuroNCAP, care testează nivelul de siguranță al mașinilor, a demarat un nou proiect, numit GreenNCAP. Ultimele mașini testate au fost Fiat 500, Honda Jazz și Peugeot 208. Ultimele două au primit însă note slabe.
Peugeot 208 a primit un verdict deloc favorabil din partea celor de la EuroNCAP, trei stele, pentru motorul său diesel 1.5 Blue HDI, cu cutie manuală. Motivul este dat de notele proaste acordate pentru Indexul Clean Air, de numai 5,1 puncte, din 10, și de emisiile de gaze de seră, cu doar 4,5 puncte din 10. Pentru eficiența energetică nota primită a fost un pic mai mare, 7,2 puncte. Acesta din urmă este corespunzător unui consum de 4,6 litri/100 km, echivalent al unui nivel de emisii de 110 g/km.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un scor mai mare doar cu o jumătate de stea a fost acordat modelului Honda Jazz, echipat cu motor de 1.5 litri, benzină. Scorul pentru indexul de aer curat a fost un pic mai mare, 6,7 din 10 puncte, ca urmare a emisiilor mai curate specifice benzinei, în raport cu motorina. În schimb, eficiența este ceva mai mică, 7 din 10 puncte, în timp ce emisiile de gaze de seră au primit 5,6 puncte.
Cel mai bun punctaj din această serie de teste a fost primit de Fiat 500, noua generație cu propulsie electrică. Evident, toate punctajele au fost maxime, 10 din 10, mașina fiind echipată cu un motor de 87 kW și o baterie de 42 kWh.
Singurele critici aduse de cei de la Green NCAP modelului Fiat au fost cele referitoare la viteza redusă de încărcare pe care o oferă chargerul standard al mașinii.
Green NCAP este un program de testare a automobilelor realizat de celebrul EuroNCAP și finanțat de Uniunea Europeană.
CITEȘTE ȘI 2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare?Primele teste realizate pentru stabilirea gradului de poluare al mașinilor existente pe piață a scos în evidență o situație extrem de alarmantă. Este vorba despre motorizările PHEV, care, în unele cazuri, s-au dovedit mult mai poluante decât unele motoare simple, cu benzină sau diesel. Cea mai performantă din punct de vedere al emisiilor dintre mașinile PHEV testate, un Toyota Prius, a primit note mediocre pentru emisiile poluante, având în schimb un punctaj foarte bun la eficiența energetică.