Va elimina 641 de poziții în cele trei centre din țară.
Decizia este argumentată de companie ca fiind parte a unui plan global de optimizare a operațiunilor și reorientare strategică.
„Ca parte din măsurile noastre implementate global, prin care ne propunem să ne concentrăm investițiile din domeniul de cercetare și dezvoltare către tehnologii de vârf din piață, să intensificăm parteneriatele tehnologice în ecosistemul nostru și să continuăm creșterea eficienței, am informat în data de 3.12.2025 angajații din România cu privire la planurile de reducere a unui total de 641 de poziții din țară, respectiv 288 de poziții în locația Iași, 117 de poziții în locația Sibiu, 236 de poziții în locația Timișoara”, au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Aumovio România.
"Activitățile planificate au impact asupra tuturor sectoarelor de activitate ale companiei și asupra organizației AUMOVIO Operations & Technology (AOT). În România acestea se referă la activitățile specifice ariilor de afaceri User Experience, Safety and Motion, Architecture and Network Solutions, Autonomous Mobility, AUMOVIO Operations & Technology (AOT)", mai spun cei de la Aumovio.
„Vom aplica măsurile într-o manieră responsabilă din punct de vedere social și ne propunem să avem majoritatea activităților implementate până la finalul anului 2026”.
Reprezentanții Aumovio au mai precizat pentru Profit.ro că "am început procesul de informare a angajaților din domeniul de cercetare și dezvoltare cu privire la măsurile planificate și reducerile de personal corespunzătoare în conformitate cu procedurile locale și prevederile legale".
"
În privința salariilor compensatorii, firma a comunicat că, în conformitate cu contractul colectiv de muncă, angajații concediați vor primi salarii compensatorii, numărul acestora (minim 1 și maxim 6) fiind proporțional cu vechimea lor în firmă.
Suplimentar, vor fi acordate 1 sau 2 salarii angajaților cu vârsta peste 50, respectiv peste 55 de ani și celor care se află în categorii vulnerabile, conform contractului colectiv de muncă, semnalează analistul Doru Șupeală.
Unitățile Aumovio din România se numără printre puținele din rețeaua globală a companiei care au reprezentanți în Consiliul de Supraveghere. Radu-Ioan Catanet, Inginer Sisteme (de la centrul Aumovio Timisoara, România), și Ionut-Sergiu Istrati, Inginer Mecanic (de la Aumovio Iasi, România) s-au alăturat reprezentanților din Germania și Ungaria în forul de supraveghere al Aumovio.
Aumovio România, care a marcat înființarea oficială pe 2 septembrie, are aproximativ 13.000 de angajați și a preluat din patrimoniul companiei Continental AG patru centre de cercetare și dezvoltare (Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara) și două unități de producție (Sibiu și Timișoara). Poziția de Head of Country este ocupată de Liviu Bălan, care anterior a condus activitățile diviziei Automotive a Continental România.
Aumovio România produce în cele două unități din Sibiu și Timișoara, dar și în cele patru centre R&D, senzori, afișaje, sisteme de frânare și confort, pentru o gamă largă de platforme de arhitectură și sisteme de asistență pentru mobilitate conectată și autonomă.
Primul raport financiar al companiei Aumovio - devenită independentă în acest an și listată pe bursă în septembrie – aducea recent și prima creștere a profitabilității, raportat la cifrele de anul trecut, când făcea parte din Continental.
Producătorul de componente pentru industria auto Aumovio, care are în România patru unități de producție și, respectiv, de cercetare – dezvoltare, a raportat vânzări de 14,1 miliarde euro în primele nouă luni ale anului, în scădere cu -4,2% față de perioada similară din 2024, și de 4,5 miliarde euro în trimestrul 3, în scădere cu -6,4%.
Valoarea EBIT ajustat a scăzut în trimetrul al treilea, ultimul înainte de listare, la 150 milioane de euro (-30,2%), însă se menține la o valoare ridicată pe toate cele trei trimestre, cu creștere de 146%, și un total de 409 milioane euro.
Marja EBIT ajustată a fost în primele noi luni de 2,9%, dar a fluctuat în ultimele 12 luni între 1,1 și 4,5%.
Compania așteaptă vânzări de 18,0-19,0 miliarde de euro la finalul anului.
Cifrele raportate sunt explicate de Aumovio prin marja brută mai mare, rezultată din îmbunătățirea mixului de produse și a măsurilor de raționalizare a portofoliului. O îmbunătățire a costurilor fixe ca rezultat al programelor de eficiență în cercetare și dezvoltare, vânzări, logistică și administrare a contribuit la aceste rezultate.
„Primele nouă luni, precum și al treilea trimestru ne-au dovedit puterea de companie independentă. Avem încredere în strategia noastră, în oamenii noștri și în capacitatea noastră de a modela viitorul mobilității. Managementul nostru activ al portofoliului și execuția continuă a inițiativelor de performanță rămân factori cheie ai rezilienței și succesului nostru viitor”, a declarat CEO-ul Aumovio, Philipp von Hirschheydt.
Aumovio spune că s-a înregistrat o creștere a producției globale de autoturisme și vehicule comerciale ușoare în trimestrul al treilea al anului, cu circa 4 procente, la aproximativ 22,5 milioane de unități, dintre care 3,6 milioane de unități (+1%) au fost produse în Europa. În America de Nord producția a crescut la aproximativ 3,9 milioane de unități (+5%), iar China a înregistrat cea mai puternică creștere, cu aproximativ 8 milioane de unități (+10%). Regiunea Asia-Pacific a ajuns la 5,9 milioane de unități (+1%). Cu toate acestea, compania vorbește despre un mediu „persistent dificil” în trimestrul 3.
Defalcat pe segmente, vânzările Aumovio au evoluat destul de diferit, având în vedere că zona de Contract Manufacturing a avut cea mai mare scădere, în timp ce User Experience a reușit cea mai stabilă evoluție.
Zona de business Mobilitate autonomă (AM), a avut vânzări de 2,4 miliarde de euro, în scădere cu 2,2% față de anul precedent, în principal din cauza dificultăților pieței, a deconsolidării anumitor unități de afaceri și a efectelor valutare negative. Profitabilitatea s-a îmbunătățit, reducând pierderea EBIT ajustată la 10,0 milioane de euro.
Zona de afaceri Architecture and Network Solutions (ANS) a raportat vânzări ajustate de 3,8 miliarde de euro, o scădere de 9,4% față de anul precedent, EBIT ajustat scăzând la 174 de milioane de euro de la 217 milioane de euro în anul precedent.
Zona de afaceri Safety and Motion (SAM) a rămas stabilă și a înregistrat vânzări ajustate de 5,6 miliarde de euro, o ușoară scădere de 1,9% față de anul precedent.
Zona de afaceri User Experience (UX) a rămas stabilă, cu vânzări ajustate de 2,3 miliarde de euro, o scădere de 0,6% față de perioada anului precedent și un EBIT ajustat îmbunătățit de 5,0 milioane de euro.
Zona de afaceri Contract Manufacturing (CM) a raportat vânzări ajustate de 107 milioane de euro, o scădere de 41,8% față de perioada anului precedent și un EBIT ajustat de -2,0 milioane de euro, comparativ cu 4,0 milioane de euro în primele nouă luni ale anului 2024.















