Renault Group a publicat rezultatele financiare pentru 2020, cu o pierdere record pentru companie, după ce a înregistrat scăderi ale vânzărilor, veniturilor și profitului operațional. Vestea bună este că în trimestrul 2 lucrurile s-au îmbunătățit.
Grupul Renault, care deține și compania Automobile Dacia, a raportat o pierdere operațională de 337 de milioane de euro, în 2020, rezultatul fiind cel mai slab din istorie, după ce în 2019 companie înregistrase o pierdere mai mică, de 141 milioane euro.
Rezultatul vine ca urmare a unei scăderi de 21,3% a vânzărilor mărcilor din grup, la 2,95 milioane de unități. În consecință, veniturile companiei au scăzut și ele, cu un procent apropiat, 21,7%, la 43,5 miliarde euro. Pierderea operațională generată de Renault s-a situat la 0,8% din venituri, respectiv 337 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanțiÎn trimestrul al doilea, lucrurile s-au îmbunătățit în bună măsură, ca urmare a planului de redresare lansat la începutul lunii iunie și implementat în perioada ce a urmat de noul CEO, Luca de Meo. Astfel, scăderea veniturilor a încetinit la -8,9%, în a doua parte a anului, iar compania a reușit să obțină un profit operațional de 866 milioane de euro (3,5% marjă).
La final de an, pierderea netă a Renault Group a fost de 8 milioane de euro, cu o valoarea diminuată în semestrul al doilea, la 660 milioane euro. Fluxul de numerar disponibil a fost negativ, 4,5 miliarde euro, dar cu un rezultat pozitiv în al doilea semestru (1,8 miliarde euro).
Renault precizează că și-a atins țintele de emisii CAFE în 2020, fiind lider pe segmentul vehiculelor electrice.
De asemenea, în privința crizei semiconductorilor, compania franceză transmite că nu a fost ocolită și încearcă să limiteze „pe cât de mult posibil” impactul asupra producției. Se estimează că vârful crizei ar putea fi resimțit în trimestrul al doilea, cu un impact de aproximativ 100.000 de automobile produse în minus, în acest an.
Grupul francez a demarat deja planul „Renaulution”, gândit de CEO-ul Luca de Meo, care are ca obiectiv revenirea companiei la rezultate pozitive până în 2023.
CITEȘTE ȘI Interviu: Ren Zhengfei după ceremonia de deschidere a Laboratorului de Inovație Minieră Inteligentă din Taiyuan„După o primă jumătate de an influențată de Covid-19, grupul a îmbunătățit semnificativ performanțele în a doua jumătate a anului. Acest rezultat este datorat efortului tuturor angajaților, accelerării cu succes în planul de reducere a costurilor fixe și îmbunătățirii politicii de prețuri. Prioritatea este profitabilitatea și generarea de lichidități, așa cum am anunțat în planul nostru strategic «Renaultution». 2021 va fi dificil date fiind necunoscutele în privința crizei sanitare precum și în privința crizei componentelor electronice. Vom face față acestor provocări împreună, menținând ritmul pentru recuperarea în care ne-am angajat cu succes începând de vara trecută”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
Renault a anunțat că a înregistrat o contribuție negativă la rezultat a companiilor asociate de -5,14 miliarde euro, o creștere foarte mare de la 190 milioane de euro în 2019, din care cea mai mare parte îi revine Nissan, cu o contribuție negativă de -4,9 miliarde euro. „Una din celelalte companii”, fără să fie nominalizată, a contribuit cu un rezultat negativ de -175 milioane euro, potrivit Renault.
Renault nu a transmis previziuni pentru anul în curs, ci a făcut doar referiri la ținta pentru 2023, cu o marjă operațională peste 3%, flux de numerar disponibil de peste 3 miliarde euro și cheltuieli R&D de aproximativ 8% din venituri.