Noile automobile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile din acest moment pentru comenzi, la dealeri, conform datelor Profit.ro. Mașinile au fost puse la dispoziția presei pentru primele teste pe șosea, odată cu introducerea în rețeaua comercială, iar primele livrări vor avea loc în perioada următoare.
Dacia a lansat anul acesta noua generație pentru cele trei modele importante ale mărcii. Logan, berlina care a rămas un model extrem de apreciat de români, Sandero, un hatchback cu tot mai multă priză la public, și Sandero Stepway, vedeta mărcii, micul crossover care are trăsături de SUV și un aspect din ce în ce mai „off-road”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prezentate în premieră la Paris, noile Sandero, Logan și Sandero Stepway au ajuns acum în rețeaua națională, putând fi configurate și testate de români. Cele trei modele se remarcă prin două trăsături esențiale: un design și o platformă complet noi, platformă care aduce clienților tehnologii care altădată erau străine mărcii Dacia.
În cazul designului, echipa condusă de Laurens van den Acker a reușit să atingă cele două puncte esențiale pentru un automobil, adică să păstreze esența generației anterioare, una de succes, și să aducă inovația estetică de care mașina avea nevoie.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!Începând cu noile faruri, ce includ și noua semnătură luminoasă a mărcii, în formă de Y, dar și luminile cu LED, apoi continuând cu detaliile bine proporționate, atât Sandero, cât și Logan, dar mai ales Sandero Stepway pot sta lângă orice model european din segmentul B, fără probleme.
În mod special, Sandero Stepway va deveni un punct de atracție pentru clienții români, care sunt tot mai înclinați să cumpere un automobil cu trăsături off-road. Prețul acestui model va fi și de această dată decisiv în achiziție, în orice comparație cu un model similar. Stepway dispune de mai multe elemente de design specifice, de la protecțiile de plastic ale pasajelor, la garda la sol mai ridicată. De asemenea, capota cu un profil diferit față de Sandero și barele de portbagaj subliniază și mai bine personalitatea acestui crosover. Pentru barele de plafon, o mențiune: acestea dispun de o inovație care le permite să fie răsucite transversal, astfel că nu mai este nevoie de alte bare pentru prinderea portbagajelor sau a altor obiecte. De asemenea, remarcăm trapa de plafon, opțională, o premieră pentru noile modele Dacia.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Șeful Renault, Luca de Meo, admite: Prețurile Dacia pot crește. Marca Dacia este una „anormală”Și la interior, designul este complet nou, modern, cu materiale plăcute, linii elegante și simple. Sistemul multimedia completează atât estetic, cât și funcțional interiorul.
Dimensiunile celor trei mașini sunt în aceeași zonă a clasei din care fac parte, aici nefiind surprize. Sandero are 4,09 metri lungime, cu 1,84 metri lățime, 1,49 metri înălțime și o gardă la sol de 13,3 cm. Capacitatea portbagajului este de 328 litri. Versiunea Stepway este mai înaltă cu 3,5 centimetri, având o gardă la sol mai mare, de 17,4 cm.
Logan a crescut ușor în lungime, cu 4,39 metri, lățimea fiind identică cu Sandero, în timp ce lățimea este ușor mai mare, cu 2 mm. Garda la sol este 13,5 cm. Câștigul major este portbagajul, la 528 litri, iar pentru creșterea capacității acestuia, inginerii care au dezvoltat modelul au mărit spațiul de acces dintre portbagaj și habitaclu, inclusiv în înălțime. O modificare la accesul în portbagaj este dispariția butonului de deschidere, acesta fiind ascuns sub marginea capotei portbagajului. Logan mai primește un bonus: un organizator pentru portbagaj extrem de practic, care permite amplasarea diferitelor obiecte și bagaje fără ca ele să se „amestece” în mers, la viraje.
Din punct de vedere al conectivității, Sandero, Logan și Stepway au avansat semnificativ, cele trei alternative de sisteme multimedia fiind compatibile cu soluțiile cunosctute din industrie.
Cel mai simplu sistem multimedia este Media Control, un sistem inovator, simplu și ieftin. Acesta nu are display, ci poate fi comandat de pe „sateliții” de pe volan și afișează informațiile de bază pe micul display dintre ceasurile de bord. Are însă conexiune bluetooth, care permite ca telefonul mobil să se transforme în display-ul de comandă. Un suport special pentru telefon și o aplicație pentru iPhone sau Android fac din telefon display-ul ideal, prin care pot fi accesate nu doar comenzile media, ci și informațiile mașinii.
CITEȘTE ȘI Viitorul SUV Dacia, cu 7 locuri, va fi produs la Mioveni. Planurile pentru noul model și o noutate absolută pentru DaciaPentru cei care vor ceva mai sofisticat, varianta superioară este Media Display, care dispune de propriul display de 8 inci, patru boxe, conexiune bluetooth, Apple Car Play sau Android Auto, pentru conectarea telefonului și chiar comenzi pentru unele sisteme ale mașinii.
Sistemul media cel mai complex este Media Nav, care include și o navigație, conectivitate wireless și șase boxe audio.
Din punct de vedere dinamic, noile modele Dacia vin cu o evoluție majoră, dată de noua platformă. Aceasta aduce o mulțime de lucruri bune, începând de la o structură mai rigidă a caroseriei și terminând cu numeroasele tehnologii de asistență. Un comportament mai bun pe șosea, în viraje, cu noi suspensii, un nivel mai ridicat de rezistență la impact, sunt consecințele utilizării noii platforme, chiar dacă vorbim despre o versiune simplificată a CMF-B. Informațiile oficiale arată că pe Sandero regăsim aproximativ 20% piese comune cu Clio, restul fiind adaptate pentru Dacia, la nivel de cost și, implicit, de calitate.
Asta nu împiedică noile modele să acceseze o parte din tehnologia de siguranță care vine odată cu platforma. Și vorbim aici, de exemplu, despre frânarea de urgență sau monitorizarea unghiului mort. În plus, noii senzori de presiuni din uși și accelerometrele oferă o viteză mai mare de deschidere a airbagurilor în caz de accident. Oferta de airbaguri este mai bună decât pe generația anterioară, cu șase unități standard, la care se adaugă limitatorul pentru centură și pretensionere de centură. Așteptăm acum și testele EurooNCAP, care vor stabili unde se situează modelele Dacia cu această nouă generație, din punct de vedere al siguranței.
Cel mai important sistem de siguranță al noilor modele Dacia este frâna de siguranță, principala componentă a pachetului ADAS. Sistemul este realizat de Continental, o bună parte din componente fiind realizate în România. Sistemul acționează la viteze între 7 și 170 km și se bazează pe un radar localizat în partea din față a mașinii care detectează un automobil aflat în mișcare sau staționat în fața vehiculului care rulează. Sistemul nu detectează pietonii sau cicliștii, așa cum face pe Clio, de exemplu. La viteze reduse, mașina se va opri complet, însă la viteze mari sistemul va reduce semnificativ viteza mașinii, înainte de un impact iminent.
Sistemul de avertizare a unghiului mort face parte din același pachet ADAS și este activ între 30 și 140 km/h. Se bazează pe patru senzori cu ultrasunete și avertizează dacă există un risc de coliziune în timpul manevrelor de schimbare a benzii (depășiri), cu o mașină sau o motocicletă, în lateral sau din spate. Sistemul avertizează cu ajutorul unui sunet specific și a unei lumini intermitente amplasate pe oglinda laterală.
Sistemul de asistență la parcare, asistența la urcare, ESP, limitator de viteză, cruise control sunt celelalte tehnologii standard sau opțional ce pot fi regăsite pe noile Logan și Sandero.
Cea mai importantă informație referitoare la motorizările noilor Sandero, Logan și Stepway a fost deja transmisă: nu vor mai avea propulsor diesel. Cererea tot mai scăzută pentru astfel de motoare, costurile ridicate pentru adaptarea lor la regulile impuse de UE sunt motivele pentru care, treptat, toate modelele Dacia vor renunța la diesel. Pe de altă parte, alternativa hibrid este încă scumpă pemntru clienții Dacia, astfel că, deocamdată, propulsoarele propuse sunt SCe 65, un motor de 1.0 litri, în trei cilindri, aspirat, însoțit de o cutie în 5 trepte, 1.0 litri TCe 90, (versiunea turbo a primului), cu o putere de 90 CP, și, în fine, o motorizare mai versatilă și economică, TCe100 ECO-G, care poate fi alimentat și cu gaz lichefiat. La nivelul cutiilor de viteză avem o noutate, cutia CVT, preluată de la Renault, care înlocuiește vechea cutie automată. Toate motoarele sunt disponibile cu tehnologia STOP&START.
Prețuri
Prețurile noilor Logan, Sandero și Sandero Stepway au crescut față de generațiile anterioare. Noile tehnologii, noua platformă sunt motivele principale pentru creștere. Versiunea de bază la Sandero este mai scumpă cu aproape 800 de euro față de vechiul model. Astfel, Sandero 3 costă începând de la 8.600 euro, iar Logan poate fi comandat cu 8.400 de euro, în echiparea cea mai accesibilă. În același timp, versiunea Sandero Stepway, care este în acest moment mult mai bine diferențiată față de hatchback-ul standard, va costa începând de la 12.050 de euro.
Dacia a anunțat că primele livrări vor avea loc în decembrie, iar diferitele configurații și versiuni vor fi disponibile în configurator treptat, pe măsură ce acestea intră în producție.
PREȚURI DETALIATE:
Logan
Acces
- SCE 65 - 8.400 EURO
Essential
- SCE 65 - 9.800 EURO
- TCE 90 - 10.950 EURO
- ECO-G 100 - 11.250 EURO
Comfort
- SCE 65 - 10.700 EURO
- TCE 90 - 11.850 EURO
- ECO-G 100 - 12.150 EURO
- TCE 90 CVT - 12.950 EURO
Sandero
Acces
- SCE 65 - 8.600 EURO
Essential
- SCE 65 - 9.600 EURO
- TCE 90 - 10.750 EURO
- ECO-G 100 - 11.050 EURO
Comfort
- SCE 65 - 10.700 EURO
- TCE 90 - 11.850 EURO
- ECO-G 100 - 12.150 EURO
- TCE 90 CVT - 12.950 EURO
Sandero Stepway
Essential
- TCE 90 - 12.050 EURO
- ECO-G 100 - 12.350 EURO
- TCE 90 CVT - 13.150 EURO
Confort
- TCE 90 - 12.950 EURO
- ECO-G 100 - 13.250 EURO
- TCE 90 CVT - 14.050 EURO