Președintele Renault și șeful Alianței Renault Nissan Mitsubishi, Jean Dominique Senard, a anunțat noul model de business după care va funcționa Alianța în perioada următoare. A fost prezentată din nou schema leader-follower, anunțată anterior. Au fost prezenți în sistem teleconferință și Makoto Uchida, CEO Nissan și Ashwani Gupta, COO al Nissan, cel care vine pe linia de carieră a Alianței, fiind porpus de Renault în boardul japonezilor, precum și Osamu Masuko, CEO Mitsubishi.
Alianța Renault Nissan Mitsubishi a prezentat „Noul model de cooperare în afaceri din cadrul alianței pentru sprijinea competitivității și profitabilității companiilor membre”, un sistem de colaborare între companiile care formează alianța, legate de diferite pachete de acțiuni pe care le dețin între ele. „Fiecare membru este de referință pentru regiuni, acționând ca o poartă de acces și ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor”, se precizează în noul model.
Potrivit descrierii noului model, Nissan va răspunde de China, America de Nord și Japonia; Renault de Europa, Rusia, America de Sud și Africa de Nord și Mitsubishi Motors de ASEAN și Oceania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele trei companii se vor concentra pe achizițiile comune, prin utilizarea pozițiilor de leadership și a punctelor forte la nivel geografic, pentru a sprijini dezvoltarea comercială a partenerilor.
„Alianța reprezintă un parteneriat strategic și operațional unic în domeniul auto și ne oferă un avantaj puternic în peisajul auto mondial, aflat într-o continuă schimbare”, a declarat Jean-Dominique Senard, președintele Consiliului de Administrație al Alianței și al Groupe Renault. „Noul model de afaceri va permite Alianței să valorifice la maximum activele și performanțele fiecărei companii, având totodată ca fundație culturile și moștenirile acestora. Cele trei companii care fac parte din Alianță vor acoperi toate segmentele de vehicule și tehnologiile aferente, în toată lumea, în beneficiul fiecărui client, crescând în același timp competitivitatea, rentabilitatea durabilă și responsabilitatea socială și de mediu.”
Se estimează că schema leader-follower va facilita reduceri de investiții în modele de până la 40% pentru vehiculele integrate pe deplin în schemă. Se anticipează că aceste beneficii vor veni în plus față de sinergiile convenționale care sunt deja asigurate astăzi.
De asemenea, Alianța a aprobat principiul numirii diferitelor părți ale lumii drept „regiuni de referință”, fiecare companie concentrându-se pe regiunile sale de bază, cu scopul de a fi printre cele mai competitive și de a servi drept referință pentru celelalte în procesul lor de creștere a competitivității.
Fiecare companie devenind compania de referință în regiunile respective, oportunitățile de sinergie vor crește pentru a maximiza partajarea costurilor fixe, precum și pentru a valorifica activele fiecărei companii.
CITEȘTE ȘI Franța a anunțat 8 miliarde de euro pentru relansarea industriei auto. Program Rabla cu subvenții de 2.000 de euro pentru hibride și 7.000 de euro pentru electriceNoutățile din portofoliul companiilor vor urmări schema leader-follower, iar vehiculele leader și follower vor fi produse utilizând cea mai competitivă configurație. De exemplu:
• Reînnoirea segmentului C-SUV după anul 2025 va fi condusă de Nissan, în timp ce viitoarea reînnoire a segmentului B-SUV (care include Dacia Duster) în Europa va fi condusă de Renault.
• În America Latină, platformele de produse B vor fi raționalizate, evoluând de la patru variante la o singură variantă pentru produsele Renault și Nissan. Această platformă va fi produsă în două uzine care produc atât Renault, cât și Nissan.
• În Asia de Sud-Est și Japonia, membrii Alianței vor urmări oportunități în cadrul aceleiași scheme, precum colaborarea kei auto între Nissan și Mitsubishi Motors.
Însumând toate cele de mai sus, aproape 50% din modelele Alianței vor fi dezvoltate și produse în conformitate cu schema leader-follower până în 2025.
În ceea ce privește eficiența tehnologiei, membrii Alianței vor continua valorificarea activelor existente pentru a se asigura că fiecare companie membră continuă să ia parte la investițiile în platforme, sisteme de propulsie și tehnologii. Acest lucru și-a dovedit eficiența în dezvoltarea motorului și a platformelor și a permis lansarea cu succes a platformei CMF-B pentru Renault Clio și Nissan Juke, precum și a platformei kei pentru Nissan Dayz și Mitsubishi eK Wagon. Platformele CMF-C/D și CMF-EV vor urma în curând.
Schema leader-follower va fi extinsă de la platforme și sisteme de propulsie la toate tehnologiile-cheie, pozițiile de leader fiind distribuite astfel:
• Conducere autonomă: Nissan
• Tehnologii conectare auto: Renault va conduce platforma bazată pe Android, iar Nissan în China
• E-body, sistemul de bază al arhitecturii electrico-electronice: Renault
• e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT - Renault; CMF-EV ePT – Nissan
• PHEV pentru segmentul C/D: Mitsubishi