Uniunea Europeană este așteptată să-și dezvăluie planul de tarife pentru vehiculele electrice din China, în timp ce vrea să combată importurile ieftine de produse subvenționate, transmite CNBC.
UE are o taxă standard de 10% la vehiculele electrice importate, dar urmează să o majoreze provizoriu pentru vehiculele electrice din China, începând cu 4 iulie, scrie News.ro.
Analiștii Citi au spus luni că tariful ar putea fi ”crescut la ~25-30%, de la 10% în prezent, în timp ce scenariul nostru de risc (probabilitate de 40%) prevede o creștere a taxei la 30-50%”.
Anthony Sassine, strateg senior de investiții la KraneShares, a declarat marți că se așteaptă ca tarifele să fie ”între 10% și 20%”, dar ”s-ar putea vedea că acestea se vor afla la limita superioară a celor 20%” după alegerile pentru Parlamentul European de săptămâna trecută.
Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, și-a văzut partidul său – Partidul Popular European – câștigând locuri duminică.
Von der Leyen a susținut de la Beijing o abordare de ”reducere a riscurilor”.
Comisia Europeană a lansat pentru prima dată o investigație în octombrie, cu privire la subvențiile acordate producătorilor de vehicule electrice din China. UE a susținut că astfel de importuri subvenționate ”au reprezentat o amenințare economică pentru industria UE de vehicule electrice”.
”Dar producătorii chinezi sunt atât de eficienți, sunt atât de înaintea curbei, încât tarife ca acesta – nu cred că vor afecta prea mult prețurile aici. Vor fi în continuare mai competitivi decât omologii lor din UE”, a declarat marți Sassine, pentru CNBC.
Industria vehiculelor electrice din China a crescut datorită stimulentelor și sprijinului din partea guvernului chinez, ridicând îngrijorări de supracapacitate din partea autorităților din SUA și Europa.
Secretarul american pentru Energie, Jennifer Granholm, a avertizat în martie că China ar putea inunda piața de vehicule electrice din SUA cu ofertele sale, după ce președintele Joe Biden și-a exprimat îngrijorări similare.
SUA au anunțat deja noi tarife rigide în mai. Administrația Biden a majorat tarifele la importurile de vehicule electrice din China la 100%, de la 25%.
Turcia a anunțat pe 8 iunie că va impune un tarif suplimentar de 40% la importurile de vehicule din China.
CITEȘTE ȘI FOTO Germanii de la E.ON și-au anunțat clienții din România că le oferă un preț mai mic. Cu un avertismentExtindere în Europa
Luna trecută, producătorii chinezi de vehicule electrice, inclusiv Xpeng și BYD, și-au prezentat modelele în Europa, în timp ce Nio a deschis un nou showroom la Amsterdam, în ciuda anchetei UE în curs.
BYD a anunțat în decembrie că va construi o nouă fabrică în Ungaria, în timp ce Chery a intrat în aprilie într-o societate mixtă cu Ebro-EV Motors din Spania, pentru a dezvolta noi vehicule electrice.
Cedomir Nestorovic, profesor de geopolitică la ESSEC Business School, a declarat că ”zeci de producători chinezi cercetează acum UE”. Ei ”vor evita, sau vor încerca să evite, tot felul de tarife”, a declarat luni Nestorovic.
”Vedem că producătorii auto chinezi înființează fabrici în Europa. Nio, de asemenea, se uită la Ungaria. Deci există opțiuni aici și sunt sigur că există canale din spate aici. Cred că cu Europa, nu va fi mare lucru. În SUA, este o altă poveste”, a spus Sassine de la KraneShares.