Compania de car-sharing Uber a majorat cu 10% tarifele în Londra, o încercare de a-i atrage astfel pe șoferi să revină la muncă. Este prima majorare de tarife din 2017.
În paralel, CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi, s-a dus la Londra pentru a discuta cu primarul despre criza șoferilor companiei.
Uber se confruntă cu o lipsă de 20.000 de șoferi înainte de sezonul de Crăciun.
Compania a început recent să-i clasifice pe șoferi drept lucrători, după o lungă bătălie judiciară, adăugând contribuții la pensii. Șoferii ar putea câștiga în medie 20-30 de lire sterline pe oră.
„Avem nevoie de mai mulți dintre voi, așa că spuneți-le prietenilor!” este mesajul companiei adresat șoferilor, însoțit de promisiuni de cu bonusuri de 500 de lire sterline pentru șoferii care recomandă prietenilor platforma.
CITEȘTE ȘI Construirea unui site web - trei pași pentru un start bunÎn SUA, în luna aprilie, Uber a anunțat că va cheltui 250 de milioane de dolari pentru a crește stimulentele pentru șoferi, iar săptămâna trecută a raportat că numărul șoferilor activi a crescut cu 20%, din iunie.
În paralel, firmele de taxi din Marea Britanie se luptă să răspundă cererii, aflată în plină expansiune. Luna trecută, Addison Lee Ltd., cea mai mare firmă de taxi din Londra, a anunțat că oferă salarii lunare de 5.000 de lire sterline (6.861 de dolari) pentru a recruta șoferi, pe fondul unei penurii de personal la nivel național.
Mulți șoferi Uber și de taxi au părăsit sectorul în timpul pandemiei de Covid, când regulile de izolare au diminuat numărul locurilor de muncă. În ultimele luni însă, cererea de taxiuri a crescut, tot mai mulți oameni revenind la viața de noapte, în timp ce unele rețele de transport public au fost tăiate.
Recent, Uber Technologies Inc a anunțat că va începe să ofere un plan de pensii pentru șoferii săi din Marea Britanie, la câteva luni după ce instanța supremă din această țară a decis că șoferii Uber sunt angajați și nu contractori independenți și în consecință beneficiază de drepturile acordate în mod normal angajaților.
Uber a informat că va contribui cu 3% din câștigurile realizate de șoferi la viitorul plan de pensii, iar șoferii pot alege să contribuie și ei cu minimum 5% din câștigurile lor.
CITEȘTE ȘI Back to School 2021: ce au făcut școlile diferitGrupul american a subliniat că acesta este "primul plan de pensii pentru muncitorii cu orar flexibil" și i-a îndemnat și pe rivalii Ola, Bolt și Addison Lee să ofere planuri similare de pensii pentru șoferii lor. "Aceasta va permite tuturor șoferilor să facă economii pentru viitorul lor chiar dacă lucrează pe multiple platforme", a declarat Jamie Heywood, director pentru regiunile nordul și estul Europei la Uber.
La rândul său, Mick Rix, liderul sindicatului GMB, a calificat planul de pensii anunțat de Uber ca un "pas enorm în direcția bună".
CITEȘTE ȘI Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redusÎn luna mai a acestui an, Uber a anunțat că ajuns la un acord cu sindicatul britanic GMB pentru ca acesta să îi reprezinte pe cei aproximativ 70.000 de șoferi Uber din Marea Britanie. Această modificare de atitudine a Uber față de șoferii săi vine ca urmare a unei decizii din luna februarie a Curții Supreme de Justiție din Marea Britanie, conform căreia șoferii Uber sunt angajați și nu contractori independenți și în consecință beneficiază de drepturile acordate în mod normal angajaților, precum salariu minim sau concedii plătite.