În acest scop s-a creat un parteneriat între Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov și CJ Brașov și alte opt localități de pe traseu.
Odată accesată suma de 230 milioane de euro, lucrarea ar trebui încheiată în patru ani, a declarat directorul Asociației pentru Transport, George Cornea, potrivit Rador.
„Proiectul Trenului Metropolitan Brașov a început în 2019. Timp de 4 ani progresele au fost lente. A fost scos de două ori studiul de fezabilitate și nu s-a prezentat nimeni. În urma studiului de fezabilitate, la început anului viitor vom vedea valorile exacte și sperăm ca să obținem aprobarea finanțării mari de 230 milioane de euro, și vom trece la licitația de execuție. Proiectul trebuie să se încheie până în 2029, conform ghidului de finanțare”, spune Cornea.
”Proiectul va include modernizarea și electrificarea căii ferate pe ruta Codlea – Sfântu Gheorghe”
Săptămâna trecută, CL Sf. Gheorghe a aprobat încheierea unui parteneriat cu alte opt unități administrativ teritoriale din județul Brașov pentru pregătirea, implementarea și operarea proiectului ”Tren Metropolitan Brașov”.
Primăria Sfântu Gheorghe a comunicat că proiectul se înscrie printre prioritățile de mobilitate urbană ale municipiului, urmărind creșterea atractivității transportului public și reducerea traficului rutier, spune purtătorul de cuvânt al instituției, Vlad Manolăchescu.
„Proiectul va include modernizarea și electrificarea căii ferate pe ruta Codlea – Sfântu Gheorghe, reabilitarea gărilor, amenajarea de puncte de oprire și pasaje pietonale, dar și achiziția de rame moderne de tren. Implementarea trenului metropolitan va reduce traficul rutier pe DN1, DN11 și DN13, va scădea emisiile de gaze poluante și va conecta inclusiv Parcul Industrial din Sfântu Gheorghe la acea rețea feroviară. E un proiect care va fi finanțat din fonduri europene. Municipiul Sfântu Gheorghe va contribui la costurile de pregătire, implementare și operare a proiectului, conform unei repartizări stabilite între toți partenerii”, a declarat Vlad Manolăchescu.
Din parteneriat, pe lângă Asociația Metropolitană, Consiliul Județean Brașov și municipiile Brașov și Sfântu Gheorghe, mai fac parte localitățile Codlea, Râșnov, Ghimbav, Zărnești, Cristian, Hărman, Prejmer și Sânpetru.
Acordul stabilește contribuțiile financiare și responsabilitățile fiecărui partener pentru cele trei etape principale ale investiției, respectiv elaborarea documentației tehnico-economice, depunerea și implementarea proiectului, respectiv exploatarea serviciului de transport.














