Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat, luni, că cere eurodeputaților români, premierului României și președintelui României să nu cedeze în fața presiunilor statelor din vestul Uniunii Europene (UE) și să respingă Pachetului Mobilitate 1, pachet ce cuprinde măsuri legislative care ar restricționa transportul rutier la nivel european.
Anunțul a fost făcut în contextul în care, luni, în plenul Parlamentului European, se va adopta agenda sesiunii plenare a Parlamentului European din perioada 25-28 martie, scrie News.ro.
Astfel, UNTRR solicită eurodeputaților români să se coordoneze cu eurodeputații din alte state membre afectate de Pachetul Mobilitate 1, votând pentru excluderea de pe agenda plenului PE a celor trei dosare.
CITEȘTE ȘI LISTA de curse ce vor fi anulate de Tarom. Noua conducere pregătește primele măsuri”Reamintim că UNTRR împreună cu asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria au semnat și transmis două scrisori comune către Președintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, și către Președinții celor 8 grupuri parlamentare din PE, solicitând Conferinței Președinților PE ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană”, se arată în comunicat.
UNTRR este extrem de îngrijorată de faptul că, sub presiunea statelor vest-europene, s-a ajuns la transmiterea celor trei dosare în plenul PE chiar la sfârșitul ciclului politic actual, deși Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European din 10 ianuarie a respins două dintre acestea, respectiv propunerea de lege privind aplicarea detașării în transporturi și modificarea timpilor de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști.
UNTRR cere, printre altele, să nu se aplice măsura detașării la transportul rutier.
”Șoferii profesioniști sunt lucrători hiper-mobili, nu lucrători detașați! Regulile și poverile detașării blochează transportul rutier internațional în UE, impunând transportatorilor să calculeze și să plătească diferite salarii naționale pentru un șofer într-o lună”, se arată în comunicat.
Împărțirea transportului rutier internațional în bilateral și “crosstrade” cu diferite regimuri de detașare va limita operațiunile de transport rutier internațional, va complica și mai mult povara administrativă și va distorsiona operarea în condiții echitabile în sectorul transporturilor rutiere prin aplicarea unor regimuri de plată diferite pentru șoferii profesioniști din aceeași companie, potrivit UNTRR.