Separarea cu garduri de oțel și borduri de beton armat a traseului liniei de tramvai 21 de pe Bulevardul Colentina și de pe Calea Moșilor de traficul auto de pe cele două artere rutiere, pentru ca tramvaiele să nu mai fie blocate de autoturisme, proiect RATB pe care Profit.ro l-a anunțat în exclusivitate în iulie, va costa aproape 4 milioane de lei cu tot cu TVA, iar durata lucrărilor este estimată la 2 luni, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) convocată luni, 11 septembrie.
Proiectul aprobă indicatorii tehnico-economici ai lucrării "Delimitarea amprizei liniei de tramvai 21 față de traficul auto general", care va fi finanțată din bugetul propriu al Municipiului București. Studiul de fezabilitate al proiectului a fost aprobat pe 7 septembrie de către Consiliul Tehnico-Economic al Primăriei Capitalei.
"Circulația tramvaielor de pe traseul liniei 21 (cuprins pe tronsonul Șos. Colentina – Calea Moșilor, între bucla de întoarcere Helitube și B-dul Carol) este îngreunată de cea a autovehiculelor care pătrund pe ampriza liniei de tramvai, neputându-se asigura o frecvență de circulație constantă, conform graficelor stabilite. Aplicarea acestui tip de reglementare a circulației rutiere contribuie la creșterea vitezei de exploatare a tramvaielor și o frecvență mai bună de circulație a acestora, ceea ce ese în beneficiul cetățenilor", se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit sursei citate, soluția de delimitare este similară cu cea utilizată încă din 2002 în cazul liniei de tramvai 41, care face legătura între Ghencea și Piața Presei Libere și pe care se circulă mult mai bine decât în perioada în care nu era separată de traficul auto.
În document se estimează că, prin separarea traseului tramvaiului 21 de traficul auto pe o distanță de 7 kilometri, viteza medie de exploatare va crește la 15,4 km/h, iar capacitatea de transport, la 4.559 călători pe oră și sens, valori cu circa 18% mai mari decât în prezent. În plus, parcul rulant va putea fi redus de la 18 la 15 vehicule menținându-se intervalul de succedare actual.
"În urma implementării căii proprii pe acest tronson și a menținerii parcului existent, va crește numărul de călători cu circa 700 călători/oră/sens și, având în vedere că prețul unei călătorii este de 1,3 lei, rezultă că venitul suplimentar (pe lună – n.r.) va fi de 327.600 lei", se estimează în nota de fundamentare, unde se precizează că, prin delimitarea cu gard și bordură a liniei tramvaiului 21, vor putea fi protejate și gurile de acces la rețelele de utilități identificate și se vor reduce accidentele rutiere în care sunt implicați conducători auto și pietoni, întrucât aceștia nu vor mai avea acces la intersecția cu calea de rulare a tramvaiului decât prin locuri prestabilite.
Șoseaua Colentina este una dintre cele mai aglomerate din Capitală, iar tramvaiele de pe linia 21 sunt adesea blocate și obligate să stea intervale mari în trafic, din cauza mașinilor care pătrund pe șine, ceea ce face ca atât călătoria, cât și timpul de așteptare în stație al pasagerilor să fie neplăcut de lungi. Mai demult, după modernizarea Șoselei Colentina și a Căii Moșilor, Primăria a încercat să delimiteze traseul tramvaiului 21 cu separatoare de plastic, însă acestea au fost rupte de către șoferi, iar demersul nu a fost reluat.
CITEȘTE ȘI Ministrul Mediului a propus rafinăriilor din Prahova să-și cumpere singure stații de monitorizare a poluării și să facă parteneriat cu ANM pentru a afla prognoze meteo
Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU) a Primăriei Capitalei și-a dat acordul pentru proiect în iunie, cu condiții. Luna trecută, acesta a mai fost discutat o dată în Comisie, unii dintre arhitecți nefiind deloc entuziasmați, în special în privința secțiunii de proiect de pe Calea Moșilor.
„Calea Moșilor, dacă va mai suferi și această opreliște, va muri ca arteră comercială”, a afirmat unul dintre membrii Comisiei.
„Pe Calea Moșilor, circulația proastă se datorează în primul rând parcărilor accidentale. Primul lucru care ar trebui făcut aici ar fi reglementarea circulației”, a susținut un altul.
Extras din procesul verbal al ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a PMB din 23 august 2017
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, joi, că municipalitatea va lansa curând un proiect "pentru decongestionarea traficului”, prin care autobuzele RATB să poată circula și pe linia de tramvai.
"Vom lansa un alt proiect pentru decongestionarea traficului. Pe linia de tramvai, acolo unde structura acesteia permite, va circula și autobuzul. Acestea sunt deja benzi unice create. Pentru început, ne-am gândit ca benzile unice să fie cele care sunt deja create și au această infrastructură, iar autobuzele să poată intra pe linia de tramvai”, a declarat Firea. Edilul a afirmat că sunt câteva trasee stabilite, iar proiectul urmează fie început în scurt timp.
"Etapa a doua va fi aceea în care linia de tramvai să fie amenajată astfel încât să poată intra și autobuzul”, a subliniat primarul.
CITEȘTE ȘI Fondul Proprietatea analizează vânzarea deținerii la Hidroelectrica, cea mai importantă din portofoliu, pe fondul conflictului cu Ministerul EnergieiFirea a adăugat că toate stațiile RATB vor fi reamenajate, pentru că multe dintre ele "sunt depășite”.
"Este nevoie de un sistem de informare a traseelor, precum și a orelor la care vin mijloacele de transport în comun. Pentru persoanele suferinde sau în vârstă, mai multe locuri în care să stea. S-au făcut în anii trecuți ceva investiții, dar sunt insuficiente. Am discutat cu domnul director al RATB, Adrian Mihail, și mi-a adus un draft, un plan de investiții pentru toate stațiile RATB”, a spus Firea, declarându-se nemulțumită de cum arată în prezent stațiile și refugiile.
Primarul Capitalei a mai spus că zona de tramvai de la Piața Sudului, unde pasajul a fost de curând finalizat, va fi deschisă circulației săptămâna viitoare, odată cu începerea anului școlar.