Linia va fi deschisă după 8 ani de când a fost retrasă din circulație, pentru modernizare.
Constructorul Marian Mândrilă, cel a cărui firmă a câștigat licitația pentru reabilitarea liniei 5, cunoscută și ca „linia corporatiștilor”, a declarat că vineri, 28 noiembrie, vor avea loc primele probe de traseu pe această linie, fără călători.
„Lucrările sunt gata. Am înțeles că ei (n. red.: Primăria Generală) vor să dea drumul, pe 4 sau 5 (n. red.: decembrie), cu călători”, a spus Marian Mândrilă, citat de Buletin de București .
Linia 5 este reabilitată pe o lungime de aproximativ 4.3 km, pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Pasajul Băneasa.
Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat recent că în luna decembrie va fi repusă în funcțiune linia 5 de tramvai, care leagă zona de Nord de centrul Capitalei.



Linia 5, care leagă zona de Nord de centrul Capitalei, este considerată una dintre cele mai importante din București. Este primul șantier deschis în cadrul proiectului amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală.
Lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai din București au început în februarie 2024, având inițial ca termen de finalizare martie 2025. Proiectul, desfășurat pe un tronson de 4,25 km între Podul Băneasa și Bd. Ștefan cel Mare, include înlocuirea șinelor vechi cu unele noi, modernizarea a 17 peroane, adaptate pentru tramvaiele Imperio, plus construirea unui peron suplimentar, dar lucrări concomitente din ambele capete dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare spre Str. Barbu Văcărescu și dinspre Podul Băneasa spre Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu.
















