Traficul pe Valea Oltului se închide pe timpul zilei timp de o lună. CNAIR a stabilit rute ocolitoare, fără restricții. Temeri cu privire la prelungirea lucrărilor

Traficul pe Valea Oltului se închide pe timpul zilei timp de o lună. CNAIR a stabilit rute ocolitoare, fără restricții. Temeri cu privire la prelungirea lucrărilor
scris 8 iul 2024

Circulația rutieră pe DN 7, Valea Oltului, se închide din 8 iulie, timp de o lună. Mașinile nu pot circula în intervalul 06.00 – 20.00, cu excepția celor al instituțiilor de intervenție, care vor fi însoțite de echipaje ale constructorului. Riveranii beneficiază de două intervale speciale pentru a se putea duce/ întoarce de la serviciu. CNAIR a stabilit rute ocolitoare, de unde a ridicat orice restricție, iar CFR a suplimentat numărul de garnituri.

”Pentru executarea lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN 7, pe sectorul cuprins între km 242+600 și km 250+000, se va institui măsura de închidere a circulației rutiere zilnic în intervalul orar 06:00 – 20:00,”, anunță CNAIR.

Urmărește-ne și pe Google News
Principalul aeroport din Milano va fi redenumit Silvio Berlusconi CITEȘTE ȘI Principalul aeroport din Milano va fi redenumit Silvio Berlusconi
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Compania a precizat că lucrările care urmează a fi efectuate sunt esențiale, scrie News.ro.

”Construcția autostrăzii Sibiu - Pitești este esențială pentru România. În lungime de 122 de km, această autostradă face parte din Coridorul 4 Paneuropean (Coridorul Rin - Dunăre). Marea majoritate a transporturilor de persoane și de mărfuri pe ruta Est - Vest (Constanța - Nădlac) tranzitează acum această zonă pe DN7, în condiții care nu oferă suficient confort și siguranță rutieră. De aceea, construcția celor două secțiuni care traversează Carpații nu mai poate fi amânată! Secțiunea 2 (Boița - Cornetu) este una dintre acestea, iar de operațiunile de defrișare a versantului (derulate în perioada 08 iulie - 09 august) depind următoarele etape ale construcției care trebuie finalizată în 2028”, a mai precizat CNAIR.

Compania propune variante ocolitoare pentru toate tipurile de vehicule.

Variante propuse pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone aflate în tranzit:

Pentru relația București – Veștem (Sibiu) și retur:

București → A3 → Ploiești  → DN1A → Brașov → DN 1 → Veștem – intersecție cu DN 7

Pentru relația Pitești – Brașov și retur:

Pitești → DN73 – A3 → Râșnov  → Brașov

Pentru relația București – A1 Simeria (precum și zonele de vest, centru și nord ale țării) și retur:

București → A1 → Pitești → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1

Totodată pentru această relație sunt propuse și următoarele variante alternative:

București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1

București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1

București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1

București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1

Circulația vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea și punctul de lucru de la km 242 + 600, precum și între Sibiu/Boița și punctul de lucru de la km. 250 + 000 se va desfășura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare.

Pentru autovehiculele cu MTMA < 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naționale și județene din proximitatea sectorului închis circulației pe DN7.

”În intervalele orare 7:30 – 8:00 și 16:30 –17:00 executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localitățile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariției oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanților la trafic sau a personalului implicat în desfășurarea lucrărilor”, au mai precizat reprezentanții CNAIR.

Capacitatea de transport a Trenurilor Soarelui - suplimentată CITEȘTE ȘI Capacitatea de transport a Trenurilor Soarelui - suplimentată

Ei au adăugat că pe perioada instituirii închiderii circulației pe acest sector de drum, va fi permisă circulația autovehiculelor cu regim de circulație prioritară precizate la art.32 alin 2 lit. a) și b) din OUG 195/2002, precum și a autovehiculelor speciale de transport pacienți.

Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariției oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanților la trafic sau a personalului implicat în desfășurarea lucrărilor.

Concomitent, au fost demarate acțiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău – Brașov, al autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 t.

De asemenea, au fost luate măsuri astfel încât pe variantele recomandate și propuse, în toată această perioadă, să nu fie instituite alte restricții de circulație ce ar putea afectă fluența și siguranța circulației, iar acolo unde există acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil (așa cum este cazul restricției de circulație instituite pentru reabilitarea podului situat pe DN1 km 194+400 în zona localității Vlădeni, unde circulația se desfășoară semaforizat și cu piloți de trafic pe o singură bandă în dublu sens).

CNAIR a menționat că lucrările ce se efectuează în acest moment urmează a fi finalizate în aproximativ două săptămâni, continuarea lor fiind reluată după ridicarea restricțiilor de pe DN7.

Reprezentanții CNAIR roagă participanții la trafic să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă, și să utilizeze și variantele de traseu propuse pe următoarele relații:

Făgăraș →DN1 → Șercaia → DN73A → Brașov și retur

Făgăraș →DN1 → Șercaia → DN1S → Hoghiz → DN13 → Brașov și retur

Pe durasta lucrărilor, CFR anunță modificări în circulația trenurilor în zonă, dar și suplimentarea garniturilor.

”Începand cu data de 08.07.2024, odată cu închiderea temporară a  circulatiei rutiere pe Valea Oltului,  in compunerea si circulatia trenurilor operate de CFR Calatori vor intervenii modificari. Astfel, calatorii vor avea la dispozitie o capacitate dubla de transport fata de situatia actuala, in principal la trenurile de naveta in relatia Ramnicu Valcea - Lotru -  Sibiu si retur (R 2061, R 2064, RE 2012, RE 2014)”, a anunțat CFR.

Compania precizează că, de asemenea, se introduc suplimentar în circulatie:

- trenul Regio13081 cu plecare din Ramnicu-Valcea la ora 11.08, din Lotru la ora 12.00 și  sosire la Sibiu la ora 14.15.

- trenul R 13082, pe tronson Sibiu - Lotru: plecare din Sibiu la ora 23.40 si sosire la Lotru la ora 2.01.

- trenul R 13083 pe tronsonul Lotru -Sibiu: plecare din Lotru la ora 20.15 și sosire in Sibiu la ora 22.30.

Trenurile suplimentare vor opriri în toate stațiile din parcurs.

”Acest program de circulatie va fi definitivat in cursul zilei de luni, 8 iulie, si va asigura continuitatea pentru toata perioada în care circulatia rutiera pe tronsonul Râmnicu - Vâlcea - Sibiu este parțial intreruptă datorită lucrărilor pentru construirea Autostrăzii Sibiu - Pitești”, a mai transmis compania.

Ministurul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, vineri, despre închiderea circulației pe Valea Oltului, că este o decizie pe care și-o asumă alături de colegii de la CNAIR, el precizând că autostrăzile sunt mult mai importante decât alegerile și că autostrăzile nu au culoare politică.

Grindeanu a mai afirmat că nouă din zece colegi de-ai lui din politică nu ar fi făcut acest lucru înainte de alegeri. Ministrul a mai explicat că dacă ratăm acum, în această vară, perioada de lucrări, următoarea fereastră de oportunitate este primăvara anului viitor, dar asta înseamnă vreo opt, nouă, chiar zece luni de întârziere și circa 80 de milioane penalități.

Specialiștii Asociației Pro Infrastructură afirmă, însă, că închiderea Văii Oltului nu este cea mai bună soluție, așa cum susține ministrul Transporturilor, și apreciază că DN 7 va fi închis mai mult decât o lună.

”Ministrul Grindeanu ne-a anunțat azi că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este «singura soluție». Fals. Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu mapa, nu și cu sapa. Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Aceștia cred că este ”greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună”. 

viewscnt
Afla mai multe despre
valea oltului
trafic