Autoritățile de reglementare din Uniunea Europeană au dat undă verde succesorului Alitalia, Italia Trasporto Aereo SpA (ITA), și au cerut operatorului aerian italian să ramburseze ajutoare de stat ilegale de 900 de milioane de euro (1,1 miliarde de dolari), transmit Reuters și Bloomberg.
Comisia Europeană a informat că decizia Italiei de a injecta în următorii trei ani capital de 1,35 miliarde de euro în ITA este în linie cu reglementările UE privind ajutoarele de stat deoarece operațiunea va fi făcută în conformitate cu condițiile de pe piață, scrie Agerpres.
ITA va opera cu mai puțin de jumătate din flota Alitalia și va fi singura companie care va putea prelua părți limitate din operațiunile Alitalia de manipulare și mentenanță.
Brandul Alitalia va fi vândut printr-o licitație deschisă.
ITA va demara activitatea în 15 octombrie. În ultimele săptămâni au avut loc discuții dificile între autoritățile de la Roma și Comisia Europeană privind planificata repornire a operatorului aerian, programată inițial în aprilie. UE a cerut ca ITA să fie independentă pentru a nu fi făcută răspunzătoare de ajutoarele de miliarde de euro primite de Alitalia în ultimii ani.
Negocierile au întârziat lansarea cu câteva luni, permițând operatorilor aerieni low-cost Ryanair și Wizz Air să domine rutele interne din Italia.
Recent, publicația italiană Corriere della Sera anunța că Airbus este favorit să câștige licitația de miliarde de dolari pentru noua flotă de aeronave a ITA.
Licitația este evaluată la 5,3 miliarde de dolari, iar ITA vrea să achiziționeze 81 de avioane de ultimă generație, în următorii patru ani, susțin sursele citate de Corriere della Sera.
CITEȘTE ȘI VIDEO Facebook a prezentat o pereche de ochelari inteligențiOdată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiției trenurilor de mare viteză și a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piață și profiturile sale.
În 2019, compania a deservit sute de destinații din întreaga lume, transportând aproximativ 20 de milioane de pasageri de la hubul său principal din Roma și de la alte aeroporturi din Italia.
De la începutul pandemiei, Alitalia a înregistrat un declin semnificativ al serviciilor, ceea ce a avut ca rezultat pierderi operaționale.
În 2017, Alitalia a fost plasată sub administrare specială, după ce salariații au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor și a salariilor. Compania supraviețuiește datorită creditelor acordate de statul italian.