Producătorul sud-coreean de baterii auto SK Innovation și Ford vor să construiască o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Europa, România fiind una dintre cele trei țări luate în calcul pentru derularea investiției.
România, Ungaria și Polonia sunt principalele candidate pentru găzduirea proiectului, al cărui cost este estimat la circa 11 trilioane de woni (7,96 miliarde euro), potrivit Korea Times, care citează surse din industria auto.
Ungaria ar putea fi preferată în final, în condițiile în care SK Innovation deține deja două fabrici în această țară și pregătește construcția celei de a treia uzine, au arătat sursele citate de publicația coreeană.
CITEȘTE ȘI Corespondență din München - Denis Le Vot, șeful Dacia: Nu trebuie să fii sărac ca să cumperi Dacia. Esențialul este cool!Ford și SK Innovantion vor semna, cel mai probabil, un memorandum de înțelegere pentru înființarea unei societăți comune în Europa, acordul urmând să fie anunțat “cel mai devreme” în octombrie, a precizat una dintre sursele menționate.
Cele două companii au semnat, în luna mai, un acord similar în SUA, în vederea producerii de baterii pentru vehicule electrice cu o capacitate anuală de aproximativ 60 de gigawați-oră (GWh) începând cu mijlocul acestui deceniu, cu potențial de extindere. Acordul, care trebuie încă finalizat, include planuri pentru construcția a două fabrici în America de Nord.
Potrivit informațiilor vehiculate în presa sud-coreeană, investiția în viitorul joint-venture din SUA este estimată la 6 miliarde de woni (5,1 miliarde dolari).
Strategia Ford pentru producția de baterii prevede atingerea unei capacități globale de cel puțin 240 de gigawați-oră (GWh) până în 2030, echivalent cu capacitatea a aproximativ 10 fabrici. Pentru America de Nord este vizată o producție de baterii cu o capacitate de circa 140 GWh, restul bateriilor urmând să fie produse în Europa și China.
Anterior, Ford a anunțat că va investi 22 de miliarde de dolari în electrificarea vehiculelor până în 2025.
Parteneriatul cu SK Innovation va fi extins, “cu siguranță”, în Europa, a arătat, la începutul lunii, directorul de operațiuni al Ford, Hau Thai-Tang, fără detalii.
Potențialul joint-venture din Europa a atras interesul mai multor state, printre care Marea Britanie și Spania, care au trimis companiilor propuneri pentru găzduirea fabricii de baterii.
Cu toate acestea, având în vedere diversele beneficii financiare, administrative și costurile competitive cu forța de muncă din țările est-europene, cele două companii sunt "foarte aproape" de a alege România, Ungaria sau Polonia pentru construcția viitoarei fabrici, au declarat sursele citate de Korea Times.