Toyota este în pericol să-și piardă poziția de lider global al industriei auto și să nu-și îndeplinească estimările privind vânzările în acest an, din cauza crizei cipurilor care afectează sever compania. Toyota era singurul producător care nu fusese lovit de criză, reușind în primele luni ale anului să traverseze criza cu ajutorul stocurilor create anterior.
Toyota își va reduce producția cu până la 40% în septembrie, din cauza lipsei componentelor electronice necesare mașinilor sale, după cum a anunțat compani. Toyota spune că oprirea producție va afecta activitatea din septembrie a companiei, punând totul pe seama cipurilor și a crizei COVID. Opririle încep din luna august, la uzine din Japonia, SUA, Europa și China, precum și în Asia.
Constructorul japonez de automobile spune că se așteaptă la o pierde de circa 360.000 de autovehicule la nivel global, doar în septembrie, urmând să evalueze situația ulterior. În SUA uzinele Toyota vor pierde circa 80.000 de unități, în Europa, circa 40.000, în China de asemenea 80.000 de mașini, iar în alte țări asiatice vor fi pierdute 8.000 de vehicule.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, 15 uzine din Japonia vor fi afectate, cu o producție pierdută de 140.000 de vehicule, care se adaugă la cele circa 20.000 din august.
Toyota a trecut cu bine prima parte a acestei crize, izbucnite la finalul anului trecut, datorită faptului că sistemul propriu de producție a inclus și o serie de stocuri mai mari, comparativ cu alți producători, obișnuiți să-și comande componentele pe măsura intrării mașinilor în producție. În primăvara acestui an, reprezentanții Toyota au spus că se așteaptă la un impact mai mare al crizei asupra propriilor activități, însă nu au evaluat impactul dramatic și durata acestei crize. „Pentru septembrie, impactul a venit mai repede și mai profund decât ne-am așteptat” au spus reprezentanții Toyota. Planurile companiei prevedeau un nivel de 900.000 de vehicule produse în septembrie, în scădere de la aproape 1 milion câte produsese în aceeași lună în 2020.
Pentru moment, Toyota spune că își menține prognoza de producție până la finalul anului fiscal, la 9,3 milioane de vehicule, în speranța că va putea recupera pierderile în lunile care urmează.
Cei de la Toyota spun că speră la o recuperare începând din octombrie, dar că vor monitoriza situația zi de zi pentru a-și ajusta planurile în funcție de situație.
Industria auto a fost lovită foarte puternic în acest an de criza semiconductorilor, companiile estimând la câteva miliarde de mașini pierdute din cauza lipsei componentelor. Unii constructori au ales o cale de mijloc, trimițând mașinile incomplete în parcările dealerilor, pentru a le livra clienților care doresc să le fie instalate ulterior dispozitivele care lipsesc. Dacia a optat pentru montarea, pe modelul Duster, a unor sisteme multimedia after-market, într-un parteneriat cu un furnizor extern.