Autoritățile americane au anunțat că au primit noi plângeri de la proprietarii Tesla, chiar și după lansarea oficială a anchetei, în septembrie. Mulți dintre aceștia au raportat că nu au putut intra sau ieși din mașini din cauza pierderii de putere a bateriei sau a altor defecțiuni ale sistemului electronic de deschidere a ușilor.
În unele cazuri, copii au rămas blocați în vehicule supraîncălzite, fiind necesară intervenția echipajelor de urgență sau spargerea geamurilor pentru a-i elibera, scrie News.ro.
 Biroul pentru Investigații privind Defectele al NHTSA a declarat că, până la 27 octombrie 2025, a primit 16 rapoarte privind nefuncționarea mânerelor exterioare din cauza unei tensiuni insuficiente a bateriei de 12 volți la anumite modele Tesla Model Y din 2021.
Ancheta a fost declanșată după un articol al Bloomberg, care a dezvăluit incidente în care persoane au fost rănite sau chiar au murit după ce au rămas blocate în mașini Tesla în urma unor coliziuni sau pene de curent care au împiedicat deschiderea ușilor.
Într-un interviu ulterior, designerul-șef al Tesla, Franz von Holzhausen, a afirmat că firma intenționează să modifice designul mânerelor, recunoscând problemele de utilizare în situații de urgență.
 Companii concurente, precum Rivian, analizează la rândul lor posibile revizuiri ale mânerelor retractabile, în timp ce Volkswagen a anunțat că nu va adopta acest tip de design, CEO-ul Thomas Schäfer explicând că ”clienții nu îl doresc”.
În paralel, China pregătește noi standarde de siguranță auto, care vor impune mânerelor de uși mecanisme de urgență mai vizibile și mai ușor de folosit. Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China a publicat deja un proiect de reglementare, aflat în consultare publică până la 22 noiembrie.
Investigația NHTSA vizează toate vehiculele Tesla Model Y din 2021 vândute sau închiriate în SUA, precum și modelele Model 3 și Model Y produse între 2017 și 2022. Ancheta include analiza sistemelor de deschidere a ușilor, a bateriilor de 12V, a software-ului și a altor componente relevante.
Tesla are termen până la 10 decembrie pentru a furniza informațiile solicitate, riscând amenzi de până la 27.874 de dolari pe zi pentru fiecare încălcare, cu un plafon maxim de 139,3 milioane de dolari, dacă nu răspunde complet și la timp la cererea autorităților.














