Suzuki Motor, care deține o participație de 1,5% la Volkswagen, a declarat că intenționează în continuare să vândă pachetul de acțiuni VW, în pofida faptului că acesta și-a pierdut 170 de milioane de euro din valoare ca urmare a scandalului privind emisiile poluante, scrie MarketWatch.
.
Urmărește-ne și pe Google News
Acțiunile Volkswagen au scăzut săptămâna aceasta cu aproximativ 25% pe bursa de la Frankfurt, după ce compania a fost acuzată că a instalat un software special pe mai multe modele diesel pentru a trișa regulile de mediu.
Suzuki și Volkswagen au convenit în decembrie 2009 să încheie un parteneriat, promițând că vor coopera în tehnologii precum automobilele hibride și vehiculele electrice precum și pentru expansiunea pe piețele emergente, mai exact India, acolo unde mașinile Suzuki sunt extrem de apreciate.
Între cele două companii au apărut tensiuni după ce Suzuki a acuzat cel mai mare producător auto din Europa că încearcă să preia controlul asupra sa, iar Volkswagen a criticat faptul că Suzuki a decis să cumpere motoare diesel de la grupul auto rival Fiat.
Suzuki Motor a răscumpărat luna aceasta pachetul de 19,9% din acțiunile sale deținut de producătorul auto Volkswagen, în schimbul a 428,9 miliarde de yeni (3,13 miliarde euro), sumă aproape de două ori mai mare decât cele 1,7 miliarde de euro plătite de compania germană la achiziționarea pachetului în 2010.
Răscumpărarea a avut loc după ce Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera Internațională de Comerț a cerut Volkswagen să vândă acțiunile pe care le deținea la Suzuki, după un proces care a durat patru ani.
Volkswagen riscă o amendă de 18 miliarde de dolari în SUA pentru că a trișat regulile federale privind emisiile de gaze pentru sute de mii de vehiculele diesel VW și Audi. Investigațiile au fost extinse și în alte țări.
Software-ul folosit de VW, instalat pe mai multe modele diesel, maschează nivelul real al noxelor atunci când mașina este supusă testelor și poate emite în timpul deplasării chiar și de 40 de ori mai multe gaze poluante decât nivelul maxim admis în SUA, potrivit reprezentanților EPA (Agenția pentru Protecția Mediului din SUA).