Suzuki a lansat modelul de clasă B Swift pe piața din România, la două luni după ce acesta sa fost prezentat la Geneva, cu prețuri care fac din acest model unul dintre ecle mai atractive de pe piață.
Noul Suzuki Swift și-a făcut debutul la începutul anului în Japonia, iar acum sosește în Europa, după ce a fost prezentat la Geneva. Este un concurent puternic în clasa supermini (B), unde modelele europene fac legea. Cu toate acestea, Swift vine nu doar cu trăsăturile specifice mărcii, ci și cu prețuri extrem de competitive. Practic, pe un segment unde liderii Ford Fiesta sau VW Polo, care au prețuri de aproximativ 12.000 de uro sau chiar peste, iar Renault Clio, unul dintre cele mai accesibile subcompacte de pe piață, începe de la 10.650 euro, Swift se lansează cu prețul de pornire de 10.350 euro, în echiparea de bază, cu un motor mult mai puternic decât restul versiunilor de intrare în gamă ale concurenților, de 1.2 litri, 90 CP. Practic, doar Dacia Sandero este mai atractivă, cu doar 7.150 de euro, motor de 75 CP, și un portbagaj foarte mare pentru segment, de 320 litri. De fapt, la acest capitol Swift pierde cel mai mult, având doar 254 litri, mult sub competitorii săi.
Despre motorizările noului Suzuki Swift trebuie să spunem că sunt exclusiv pe benzină, sunt doar două (1.2 litri, 90 CP, și 1.0 Boosterjet, de 112 CP) și pot fi comandate, în funcție de echipare, cu cutie manuală în 5 trepte, cu cutie CVT sau automată în 6 trepte. Suzuki oferă și sistemul hibrid SHVS, un „mild hybrid” cum mai este denumit, care nu oferă decât recuperarea energiei, nu și propulsie electrică. Nu în ultimul rând, Suzuki vine și cu tracțiunea integrală ALLGRIP, o opțiune care nu este regăsită cu ușurință în acest segment. Aceasta poate fi cumpărată începând de la 12.850, cu motorul de 1.2 litri.
CITEȘTE ȘI Suzuki a produs 3 milioane de vehicule în uzina din Ungaria, începând din 1991Din punct de vedere al tehnologiilor, remarcăm frânarea de urgență autonomă, care se bazează pe o cameră frontală și un senzor cu laser, sistemul fiind capabil să descopere din timp obstacolele și să frâneze autonom, dacă șoferul nu face acest lucru, pentru a evita impactul. Tehnologia nu este nouă, dar pentru segmentul din care face parte Swift este mai puțin obișnuită.
La capitolul dimensiuni, evoluția noului Swift a redus 10 mm din lungime, însă a câștigat la ampatament 20 mm, cu un câștig la interior. Dimensiunile sale sunt lungime - 3.840 mm, lățime - 1.735 mm, înălțime - 1.495 mm (2WD) sau 1.520mm (4WD), ampatament: 2.450 mm.