Suzuki, al patrulea mare producător japonez, a motivat că a folosit metode neconforme de testare a consumului de carburant din cauza resurselor financiare reduse și a susținut că nu a vrut să înșele consumatorii, informează Automotive News.
Luna aceasta, Suzuki a recunoscut că a testat eficiența consumului folosind metode care nu sunt admise de legislația japoneză.
Suzuki susține că, începând cu 2008, nu a avut fondurile necesare pentru efectuarea testelor solicitate de legislația japoneză, motivul fiind "criza economică și presiunea de a dezvolta noi modele".
Compania a trimis astăzi date suplimentare legate de consum către autoritățile nipone și a afirmat că testele incorecte au vizat 14 modele Suzuki, față de 16 cât raportase initial.
Totodată, testele neconforme au implicat 12 modele vândute sub alte mărci.

Luna trecută, Mitsubishi Motors, al șaselea mare producător auto nipon, a recunoscut că a folosit metode de testare a eficienței consumului de carburant neconforme cu legislația japoneză începând din 1991. Astfel, Mitsubishi a prezentat date false privind eficiența energetică a nouă modele vândute în Japonia, două dintre acestea fiind comercializate sub marca rivalului Nissan.
Constructorul auto japonez Nissan a anunțat, luna aceasta, că intenționează să preia, printr-o majorare de capital, 34% din acțiunile Mitsubishi.