Va fi ridicat la nord de orașul Adjud, județul Vrancea, pe o suprafață de 200 de hectare.
VEZI AICI ȘI Umbrărescu pune pe picioare Oțelu Roșu. Va renova un combinat de peste 220 ani VIDEO
Proiectul a fost deja aprobat de Consiliul Local Adjud și prevede construcția de locuințe, școli, parcuri, drumuri, căi ferate și o zonă industrială. Lucrările sunt programate să înceapă în 2026, conform Apix.ro.
Facilitățile vor fi construite de-o parte și de alta a E85, cu deschidere la autostrada A7: UMB a cedat parte din proprietate pentru zona de protecție a autostrăzii.
În partea de sud a amplasamentului, UMB va construi căi ferate de legătură cu magistrala din zonă.
În imediata vecinătate a proiectului propus se află sediul UMB, birouri, locuințe de serviciu și hale industriale ale grupului.
Conform proiectului de PUZ, rețeaua de apă a fost dimensionată „pentru un număr de 12.067 de utilizatori la dezvoltarea maximă a amplasamentului”.
„Întregul proiect are la bază nevoia de dezvoltare a capacităților de producție și logistică a întregului grup de firme din cadrul UMB Grup. Viziunea ownerului este una de a dezvolta un campus industrial ce va avea ca vector principal industria și logistica aferentă activității grupului, iar pentru a susține aceste domenii este necesară o forță de muncă pe măsură. Forță de muncă ce trebuie loializată și localizată.
Astfel se impune realizarea unui fond locativ ce va beneficia de funcțiuni conexe ca: educație, comerț, agrement, spații verzi etc.”, se precizează în Planul Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat de consilierii locali din Adjud.
Principalul obiectiv al proiectului este de a crea o zonă industrială modernă, specializată în prelucrarea metalului și construcții. În context, amintim că UMB a achiziționat combinatul siderurgic Oțelu Roșu. „Amplasarea campusului în imediata vecinătate a două mari rețele de transport (CFR 500 și A7), facilitează transportul produselor brute de la Oțelu Roșu la Adjud și dezvoltarea aici a facilităților de prelucrare și producție de semifabricate necesare construcțiilor”, se arată în proiect.
Ce facilități va avea campusul
Clădirile propuse în campus vor avea un regim de înălțime de până la 8 etaje. În partea de vest a drumului național E85 există deja o zonă pentru locuire și se propune extinderea acestei funcțiuni printr-un masterplan, respectiv:
locuire individuală – regim de înălțime P+2E+3r/M;
locuire colectivă – regim de înălțime P+8E+9th;
învățământ (va fi construită o școală nouă pentruj ciclurile primar și gimnazial, cu 20 de săli de clasă și dotări specifice – laboratoare, bibliotecă, săli multifuncționale etc.)
spațiu comunitar de tip piațetă;
zone mixte (locuințe, comerciale, administrative);
industrie, depozitare, administrative și servicii conexe (zona adiacentă CF).
„Această zonă, în partea de sud, are ca limită fizică calea ferată și beneficiarul dorește o zonă preponderent industrială și pentru depozitare.
De asemenea, există intenția ca aici să se realizeze și o conexiune la rețeaua Companiei Naționale de Căi Ferate”, potrivit proiectului de PUZ, adăugându-se că toată această zonă va fi conectată printr-o rețea de infrastructură auto și pietonală la drumul național DN2 (E85) prin care se va realiza și accesul autospecialelor în caz de urgență.
În partea de est a drumului național DN2/E85 există deja o zonă administrativă și de producție, se propune extinderea zonei printr-un masterplan în care este creionat un campus industrial ce conține următoarele funcțiuni: producție, depozitare, administrativ și locuințe de serviciu (clădirile existente) și servicii conexe.
Conexiunea acestei zone cu infrastructura publică se va realiza prin DN2 (E85) și DN11A – legătură directă cu viitoarea autostradă A7 prin bucla de descărcare a acesteia.
În partea de sud a zonei industriale propuse se dorește conexiunea la Compania Națională de Căi Ferate., iar funcțiunile propuse sunt: administrativă + locuințe de serviciu (existente), producție, depozitare, spa’ii verzi, infrastructură auto, pietonală și ferată.
Amplasamentul are 1.915.411 mp: cum a fost împărțit pe funcțiuni
zonă exclusiv rezidențială – 38.000 mp
zonă predominant rezidențială 205.000 mp
zonă mixtă (locuire, comercial și administrativ) – 122.000 mp
zonă învățământ – 13.000 mp
zonă gospodărire comunală – 5.000 mp
zonă agrement (social, sportiv și restaurante) – 42.000 mp
zone drumuri și platforme, spații de parcare autovehicule și camioane precum și realizarea racordurilor la drumurile publice – 135.000 mp
zone industriale, logistică și spații industriale – 1.200.000 mp
zone spații verzi și perdele de protecție – 40.000 mp
zonă mixtă existentă (locuire, comercial și administrativ) – 82.000 mp
teren cedat pentru autostrada A7 – 22.000 mp
Umbrărescu a semnat recent contractele pentru încă două mari contracte - construirea lotului 2B Grințieș-Pipirig, al Autostrăzii A8, precum și pentru Drumul Expres Focșani-Brăila.
Pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km), contractul a fost semnat cu Asocierea SA&PE Construct, Euro-Asfalt, Spedition UMB și Tehnostrade.
Are o valoare de 5,97 miliarde lei, fără TVA, iar termenul de realizare este de 54 de luni.
Prin al doilea contract semnat, cel pentru construirea Drumului Expres Focșani-Brăila (73,5 km), va fi asigurată legătura între Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați, Tulcea și Constanța.
Valoarea acestuia este de 4,29 miliarde lei, fără TVA, și este atribuit Asocierii de constructori români SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade și Arcada Company. Termenul de realizare este de 42 de luni.
UMB lucrează deja inclusiv pe toate cele 3 loturi ale tronsonului de autostradă Focșani – Bacău (95,9 km) cu aproximativ 4.000 de muncitori.
Dacă se menține ritmul actual de lucru, anul viitor se va circula pe autostradă de la București la Pașcani, pe o distanță de 390 de kilometri, anunță autoritățile.
Până la finalul acestui an, circulația pe lotul 2 se va putea deschide cel puțin până la Adjud (17 kilometri din cei aproape 39 kilometri).
Valoarea acestui contract, finanțat prin PNRR, este de 2,48 miliarde lei (fără TVA).
Pe cei 38,78 kilometri ai acestui lot (care face parte din Autostrada Moldovei), unde antreprenorul român (UMB Spedition) este mobilizat cu aproximativ 1500 de muncitori și 422 de utilaje, se desfășoară următoarele lucrări:
amenajare nod rutier Adjud (stadiul fizic este de 65%),
amenajare nod rutier Răcăciuni (stadiul fizic este 85%),
terasamente, așternere de mixturi asfaltice și strat de uzură, montare parapet metalic,
realizare marcaje rutiere,
montare panouri fonoabsorbante.























