Stellantis, compania mamă a Chrysler, a fost de acord să construiască o nouă fabrică de baterii, de 3,2 miliarde de dolari, și să investească 1,5 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de camionete de dimensiuni medii în Illinois, în baza noului contractului colectiv de muncă convenit cu sindicatul United Auto Workers, transmite Reuters.
Președintele UAW, Shawn Fain, a dezvăluit noi detalii despre acordul de muncă, care include o creștere a salariilor cu 25%, beneficii de pensionare mai bune și alte îmbunătățiri semnificative, care se vor desfășura până în aprilie 2028, după ce liderii sindicali au convenit joia trecută să trimită acordul membrilor pentru un vot de ratificare, care va dura aproximativ două săptămâni, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Stellantis va oferi, de asemenea, angajaților cu ora un program de închiriere subvenționat de companie, care va face mai accesibilă conducerea unui vehicul nou, similar programelor oferite de producătorii auto din SUA pentru angajații din birouri, a spus UAW.
Stellantis a refuzat să comenteze, spunând că va aștepta ca lucrătorii să voteze înainte de a discuta acordul.
Lucrătorii din producție ai Ford primesc un voucher de 1.500 de dolari pe care îl pot folosi pentru achiziționarea unui vehicul nou.
UAW a detaliat multe dintre planurile de investiții ale Stellantis, dintre care cel mai mare este convingerea companiei să redeschidă uzina de asamblare din Belvidere, Illinois, care și-a închis operațiunile în februarie.
Belvidere va începe să producă între 80.000 și 100.000 de camionete de dimensiuni medii anual, în 2027, iar fabrica de baterii de 3,2 miliarde de dolari, cu un partener în joint venture care nu a fost încă numit, se va deschide în 2028.
CITEȘTE ȘI BYD va construi prima sa fabrică auto din Europa în UngariaNoile investiții includ 1,5 miliarde de dolari în operațiunile sale Toledo Jeep, inclusiv construirea unui Jeep Wrangler EV în 2028.
Stellantis va investi 3,5 miliarde de dolari în trei fabrici de asamblare din Michigan, inclusiv 1,5 miliarde de dolari într-o fabrică din Detroit pentru versiunile actualizate ale vehiculelor Dodge Durango și Jeep Grand Cherokee, inclusiv versiunile electrice ale celor din 2026 și 2027.
În America de Nord, Stellantis își concentrează investițiile pe camionrte și SUV-uri și își acoperă pariurile atât pe versiunile pe benzină, cât și pe cele EV până în 2028.
Stellantis va oferi, de asemenea, programe compensatorii de 50.000 de dolari în 2024 și 2026 lucrătorilor din producție membri ai UAW, ceea ce îi va permite să reducă costurile prin angajarea de lucrători noi. care încep cu salarii mai mici.
UAW a spus că angajamentele de investiții ale Stellantis însumează aproximativ 19 miliarde de dolari, dar acestea includ unele planuri anunțate anterior.
Stellantis are ceva mai mult timp decât rivalul Ford pentru a transforma actualii lucrători temporari în angajați permanenți.
CITEȘTE ȘI BMW a reușit din nou să facă magii financiareÎn primul an, 3.200 de lucrători temporari vor fi convertiți la normă întreagă, iar după aceea vor obține automat statutul de normă întreagă după nouă luni de serviciu.
O sursă a confirmat că acordurile preliminare ale UAW cu Stellantis, General Motors și Ford includ un bonus suplimentar de ratificare de aproximativ 110 dolari pe zi pentru angajații care au fost în grevă sau disponibilizați în timpul grevei care a început la mijlocul lunii septembrie. Acesta este pe lângă bonusul de 5.000 de dolari pe care lucrătorii cu ora îl vor primi la ratificare, împreună cu o creștere imediată a salariului cu 11%.