Grupul auto Stellantis a produs mult mai puține mașini 500e complet electrice în Italia decât era planificat pentru anul trecut, a declarat vineri sindicatul FIM CISL, în timp ce cumpărătorii au așteptat ca guvernul să lanseze stimulente de cumpărare pentru vehicule electrice, transmite Reuters.
Producătorul de automobile, care reunește mărci precum Fiat, Peugeot și Chrysler, a produs anul trecut 751.384 de vehicule în Italia, în creștere cu 9,6% față de 2022, a declarat liderul FIM CISL, Ferdinando Uliano, în timpul conferinței de presă anuale a sindicatului despre producția Stellantis din Italia.
Creșterea a fost determinată de vehiculele comerciale, care a compensat o scădere de 49% a producției de mașini sport Maserati și impactul unei opriri de 20 de zile a producției la uzina din Torino, care produce mașini 500e, în ultima parte a anului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Doar 77.000 de mașini 500e au fost fabricate anul trecut, față de cele peste 90.000 prognozate la începutul anului 2023.
Uliano a spus că stimulentele pentru vehiculele electrice pe care guvernul le-a anunțat de mai multe ori anul trecut, dar pe care încă nu le implementează, i-au determinat pe cumpărători să amâne, adăugând că se așteaptă ca acestea să fie lansate în curând.
Lipsa infrastructurii de încărcare limitează, de asemenea, piața de vehicule electrice, a adăugat sindicatul într-un comunicat.
Vânzările de mașini electrice în Italia reprezintă doar aproximativ 4% din total, comparativ cu media europeană de aproximativ 14%.
Uliano a spus că eventuala lansare a stimulentelor de cumpărare ar trebui să ofere un impuls în acest an, iar lansarea lui 500e în Statele Unite ar trebui, de asemenea, să contribuie la creșterea producției.
În decembrie, guvernul a declarat că plănuiește să aloce 930 de milioane de euro pentru a ajuta gospodăriile cu venituri mai mici să cumpere mașini mai curate, cum ar fi vehiculele electrice și hibride, produse în Italia.
În timp ce stimulentele urmăresc să susțină cererea prin acoperirea unei părți din costul achiziției, Uliano a spus că guvernul a asigurat sindicatele că acestea se vor traduce prin creșterea producției la unele dintre fabricile Stellantis din Italia.
Guvernul a mai spus că dorește să ridice producția internă de mașini și camionete la cel puțin 1 milion pe an până în 2028.
În acest scop, Roma va depune eforturi pentru a încuraja alți producători auto să producă în Italia, unde Stellantis este în prezent singurul producător, a spus Urso.